تبليغات فروش اقساطي لوازم خانگي بدون پيش‌پرداخت واقعي نيست

۱۴۰۴/۰۷/۲۸ - ۰۱:۵۵:۲۳
کد خبر: ۳۶۲۳۰۱

رييس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي، با اشاره به گسترش تبليغات فروش اقساطي در بازار، گفت: بسياري از اين تبليغات واقعيت ندارند و واحدها در عمل حداقل ۲۵ درصد مبلغ كالا را به‌صورت پيش‌پرداخت دريافت مي‌كنند.

رييس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي، با اشاره به گسترش تبليغات فروش اقساطي در بازار، گفت: بسياري از اين تبليغات واقعيت ندارند و واحدها در عمل حداقل ۲۵ درصد مبلغ كالا را به‌صورت پيش‌پرداخت دريافت مي‌كنند. برخلاف شعارهايي مانند فروش بدون پيش‌پرداخت يا بهره كم، نرخ سود واقعي بسيار بالاتر از ارقام اعلام‌شده است و مردم بايد در مواجهه با اين تبليغات هوشيار باشند.  اكبر پازوكي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به ركود حاكم بر بازار لوازم خانگي، اظهار كرد: تغيير قيمت لوازم خانگي در سال‌هاي اخير و كاهش قدرت خريد مردم باعث شده مردم به جاي خريد كالا بيشتر به دنبال تعمير كالا باشند و فقط در شرايطي كه نياز مبرم داشته باشند و كالا قابل تعمير نباشد، براي خريد كالا اقدام مي‌كنند. وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا كاهش تقاضا در خريد جهيزيه نيز مشهود است، تصريح كرد: ركود بازار بر خريد جهيزيه هم تأثير گذاشته است. در گذشته زوج‌هاي جوان براي شروع زندگي حدود ۲۵ قلم كالاي برقي مي‌خريدند، اما اكنون اين تعداد به حدود ۵ تا ۱۰ قلم كالاي اساسي كاهش يافته است. در حال حاضر، لوازم ضروري مانند يخچال، ماشين لباسشويي، اجاق گاز، جاروبرقي و تلويزيون در اولويت هستند و خريد كالاهاي غيرضروري مانند سرخ‌كن، هواپز، مايكروفر، پلوپز يا گوشت‌كوب برقي كاهش يافته است. پازوكي ادامه داد كه در گذشته خانواده‌ها حتي براي كالاهاي فرعي مثل جارو شارژي يا همزن هزينه مي‌كردند، اما امروز فقط اقلام ضروري خريداري مي‌شود. طبيعي است كه خانواده‌هايي كه خانه شخصي دارند يا از وضعيت مالي بهتري برخوردارند، هنوز خريدهاي كامل‌تري انجام مي‌دهند، اما در مجموع بازار جهيزيه ديگر آن رونق سابق را ندارد. رييس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي در ادامه درباره وضعيت فعاليت فروشگاه‌هاي قسطي لوازم خانگي بزرگ نيز گفت: اين فروشگاه‌ها در حال حاضر با تبليغات غيرواقعي در حال فعاليت هستند .