تغيير قاعده ارايه خدمات در كارگزاريهاي بورس
عبدالرضا سيدي، سرپرست مديريت نظارت بر كارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار، آخرين مهلت براي ثبت و بهروزرساني اطلاعات هويتي و شماره تماس مشتريان حقيقي در زيرساخت سامانه BackOffice شركتهاي كارگزاري را ۲۴ مهر اعلام كرد
عبدالرضا سيدي، سرپرست مديريت نظارت بر كارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار، آخرين مهلت براي ثبت و بهروزرساني اطلاعات هويتي و شماره تماس مشتريان حقيقي در زيرساخت سامانه BackOffice شركتهاي كارگزاري را ۲۴ مهر اعلام كرد. عبدالرضا سيدي با اشاره به ابلاغيه شماره ۱۷۸۴۶۲ /۱۲۲ تاريخ ۲۴ تير ۱۴۰۴، درباره نحوه ثبت و بهروزرساني اطلاعات هويتي و شماره تماس مشتريان حقيقي در زيرساخت BackOffice شركتهاي كارگزاري توضيح داد: اطلاعات هويتي و تلفن همراه مشتريان جديد شركتهاي كارگزاري در زيرساخت BackOffice شركتهاي كارگزاري صرفا از اطلاعات مندرج در سامانه سجام به صورت برخط و بدون واسطه دريافت و بهروزرساني ميشود و امكان هر گونه ويرايش يا دخل و تصرف در اطلاعات مشتريان در زيرساخت BackOffice از شركتهاي كارگزاري سلب شد.سيدي در خصوص نحوه بهروزرساني اطلاعات هويتي و شماره تلفن همراه مربوط به مشتريان حقيقي فعال كنوني شركتهاي كارگزاري كه سجامي هستند، تاكيد كرد: شركتهاي كارگزاري موظفند حداكثر تا ۲۴ مهر ۱۴۰۴، نسبت به بهروزرساني اطلاعات مذكور در زيرساخت BackOffice خود بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سجام اقدام كنند.او اضافه كرد: بعد از اين تاريخ ارايه خدمات توسط شركتهاي كارگزاري (به استثناي فروش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ايران براي مشتريان بدهكار و بستن موقعيتهاي بازار مشتريان در معاملات ابزارهاي مشتقه در بورسها) به مشتريان حقيقي، منوط به بهروزرساني اطلاعات هويتي و تلفن همراه آنها بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه سجام در زيرساخت شركتهاي كارگزاري است.سيدي در پايان گفت: به منظور پيشگيري از اختلال در ارايه خدمات به مشتريان حقيقي توسط شركتهاي كارگزاري ضروري است؛ مشتريان شركتهاي كارگزاري در اسرع وقت نسبت به ثبتنام خود در سامانه سجام اقدام و متعاقباشركتهاي كارگزاري نيز اطلاعات هويتي و شماره تماس مشتريان را براساس اطلاعات مندرج در سامانه سجام در زيرساخت خود بهروزرساني كنيد.
