آموزش درست به دانش‌آموزان ربطي به تحريم ندارد

۱۴۰۴/۰۷/۲۱ - ۰۰:۴۷:۰۱
کد خبر: ۳۶۱۲۶۳

رييس‌جمهوري گفت: اينكه من در كلاس درست درس دهم و الگو و نمونه شوم، اينكه روش‌هاي جديد و مهارت‌ها را به بچه‌ها آموزش دهم، ربطي به تحريم ندارد، به علم و انگيزه و باور ما ربط دارد

رييس‌جمهوري گفت: اينكه من در كلاس درست درس دهم و الگو و نمونه شوم، اينكه روش‌هاي جديد و مهارت‌ها را به بچه‌ها آموزش دهم، ربطي به تحريم ندارد، به علم و انگيزه و باور ما ربط دارد. مسعود پزشكيان در مراسم بهره‌برداري از طرح‌هاي نهضت توسعه عدالت در فضاهاي آموزشي شهرستان شهريار با بيان اينكه با كمك مردم مي‌توان مشكلات را حل كرد، افزود: چه كسي گفته مدارسي كه ما مي‌سازيم بايد ضعيف‌تر باشد و باكيفيت پايين‌تر و با روش نامناسب مديريت شود تا ما نتوانيم بهترين كلاس را هم از نظر فضا و هم تجهيزات و نوع آموزش داشته باشيم؟ چرا بايد معلمي كه به كلاس مي‌آيد هميشه يك‌جور درس دهد؟ نمي‌توان به او هم آموزش داد كه بتواند به شيوه‌هاي جديد و بهتر مفاهيم را منتقل كند؟ وي خاطرنشان كرد: اگر در ذهن ما اين موضوع باشد كه دانش‌آموز بدون يادگيري و مهارت از كلاس بيرون رود، راه پيدا مي‌كنم. چرا بايد به اين وضعيت رضايت دهيم؟ چرا بهتر از اين نمي‌سازيم در حالي كه مي‌توانيم اين كار را بكنيم؟ پاسخ اين است كه ذهن ما بايد از قالبي كه بسته است خارج شود. رييس‌جمهوري با بيان اينكه نقادي‌گري و ارزيابي علمي در سيره و سلوك پيامبران نيز وجود داشته است، تاكيد كرد: انسان مي‌تواند هرلحظه تغييرات در بي‌نهايت ايجاد كند. اگر اين پرسش در ذهن معلم، مدير مدرسه و مسوول و استاندار و وزير و رييس‌جمهوري شكل بگيرد كه چرا مدارس ما اينگونه است، مي‌گرديم و راه بهبود را پيدا مي‌كنيم. پزشكيان با تاكيد بر اينكه ما نبايد انسان‌ها را از يكديگر جداسازي كنيم، يادآور شد: همه انسان‌ها توانمندي‌هايي دارند اما بستگي به زمينه‌اي دارد كه در آن رشد مي‌كنند. عده‌اي در خانواده و جغرافيايي زندگي مي‌كنند كه امكاناتي دارد و به آنان كمك مي‌كند بالاتر بيايند اما اين امكانات در اختيار ديگران نيست و نمي‌توانند بالا بيايند. چه كسي گفته او كه بالاتر آمده بهتر از آناني است كه نتوانسته‌اند اين كار را انجام دهند؟ وي با بيان اينكه عدالت در ارايه خدمت و تلاش افراد بايد منجر به ارتقاي جايگاه انسان‌ها شود، اظهار كرد: زماني در مدرسه ۱۰ و ۱۱ نمره مي‌گرفتم اما ذهنيتم عوض شد و مي‌گفتم مگر مي‌شود از ۲۰ كمتر گرفت؟ وقتي كه روند قبلي را رد كردم و بر دانستن پافشاري كردم براي بهترين‌شدن و نمره كامل گرفتن، تلاش كردم. بايد در ذهن بچه‌هاي خودمان را به مسيري كه به سوي بهترين‌شدن و نقادبودن است هدايت كنيم. رييس‌جمهوري ادامه داد: مديران و مسوولان ما بايد اين باور را داشته باشند كه نپذيرند بچه‌هاي ما باكيفيت كمتر آموزش ببينند. نمي‌توانم قبول كنم كلاس‌هايي كه ما در آن بچه‌هايمان را آموزش مي‌دهيم پايين‌تر از كلاس‌هايي باشد كه آن طرف آب بچه‌ها را آموزش مي‌دهند. اگر دولت پول ندارد، مردم كه مي‌توانند كمك كنند. هيچكس نمي‌خواهد فرزندش بد آموزش ببيند و ناتوان باشد. اين ما هستيم كه نمي‌توانيم آنان را درست تربيت كنيم و به جايي هدايتشان مي‌كنيم كه نمي‌توانند شغلي پيدا كنند. آنان مقصر نيستند ما مقصر هستيم و بايد اين روند را تغيير دهيم. پزشكيان تصريح كرد: اينكه من در كلاس درست درس دهم و الگو و نمونه شوم، اينكه روش‌هاي جديد و مهارت‌ها را به بچه‌ها آموزش دهم، ربطي به تحريم ندارد، به علم و انگيزه و باور ما ربط دارد. ما خودمان يك قدم جلوتر برويم و مي‌توانيم اين كار را هم انجام دهيم.