بيشترين دليل مراجعه مردم به پليس راهور چيست

۱۴۰۴/۰۷/۰۶ - ۰۲:۱۶:۰۳
کد خبر: ۳۵۹۱۸۱

رييس مركز اجراييات پليس راهور فراجا گفت: بيشترين علت مراجعه مردم به پليس راهور، درخواست بخشودگي جرايم رانندگي است.

رييس مركز اجراييات پليس راهور فراجا گفت: بيشترين علت مراجعه مردم به پليس راهور، درخواست بخشودگي جرايم رانندگي است. سرهنگ جليل جمشيدي‌راد در توضيح بيشتر، گفت: در دهه ۸۰ و اوايل دهه ۹۰، بيشتر اعتراضات و علت مراجعه مردم به پليس راهور، مربوط به ثبت تخلفات اشتباهي بود زيرا سامانه‌هاي ما به روز و قوي نبود و اين مطالبه مردم به حق بود، اما در سال‌هاي اخير با توجه به هوشمندتر شدن سامانه‌هاي ما، اين ميزان شكايت بسيار كم شده است. وي افزود: در حال حاضر، وقتي راننده‌اي جريمه مي‌شود، عكس خودروي در حال تخلف ثبت شده و ديگر كسي نمي‌تواند تخلف خود را انكار كند يا نسبت به آن اعتراضي داشته باشد. رييس مركز اجراييات پليس راهور فراجا ادامه داد: امروزه بيشتر مراجعات مردم به مركز ما، به خاطر بخشودگي جرايم رانندگي است. رانندگان به ما مراجعه مي‌كنند و از ما مي‌خواهند كه ميزان جريمه‌هايشان را ببخشيم. جمشيدي‌راد گفت: ما ۱۰ دليل براي مراجعه به مركز اجراييات داريم كه ۸۵ تا ۹۰ درصد مردم به خاطر بخشيدن ميزان جريمه‌هاي راهنمايي و رانندگي به ما مراجعه مي‌كنند يا تقاضا دارند كه مجدد به تخلفات آنها رسيدگي شود. وي افزود: امروزه سيستم‌هاي پليس راهور كاملا هوشمند هستند و به صورت دوره‌اي اين تخلفات توسط ربات‌هاي هوش مصنوعي بارها بررسي مي‌شوند كه اشتباهي رخ ندهد، به همين دليل ميزان ثبت جريمه‌هاي اشتباهي بسيار كم شده است.  رييس مركز اجراييات پليس راهور فراجا در پاسخ به اين سوال كه مردم از الكترونيكي شدن كروكي‌هاي تصادفات شكايت دارند يا خير؟ ادامه داد: الكترونيكي شدن كروكي‌ها براي مردم بسيار آورده داشته و مفيد بوده است و كسي از اين مساله شكايتي ندارد. جمشيدي‌راد گفت: در گذشته مردم بايد بارها به مراكز پليس و بيمه براي تصادفات خود مراجعه مي‌كردند؛ اما تمام اين روند ماه‌هاست كه سيستمي شده و نياز به حضور افراد نيست كه اين مساله باعث كاهش هزينه‌هاي مردم در تصادفات شده است.