محدوديت پروازهاي شبانه فرودگاه مهرآباد
رييس سازمان هواپيمايي كشوري گفت: با هدف تامين آسايش شهرونداني كه در محدوده فرودگاه مهرآباد تهران زندگي ميكنند، پروازهاي شبانه اين فرودگاه بسيار محدود شده است. حسين پورفرزانه در گفتوگو با ايرنا اظهار كرد: با وجود ضرورتهاي عملياتي و همچنين برخي محدوديتها در ظرفيت اتوماسيون سامانههاي نظارتي، پروازهاي شبانه فرودگاه مهرآباد پايتخت در شرايط عادي هيچگاه تعطيل نشده است.
رييس سازمان هواپيمايي كشوري گفت: با هدف تامين آسايش شهرونداني كه در محدوده فرودگاه مهرآباد تهران زندگي ميكنند، پروازهاي شبانه اين فرودگاه بسيار محدود شده است. حسين پورفرزانه در گفتوگو با ايرنا اظهار كرد: با وجود ضرورتهاي عملياتي و همچنين برخي محدوديتها در ظرفيت اتوماسيون سامانههاي نظارتي، پروازهاي شبانه فرودگاه مهرآباد پايتخت در شرايط عادي هيچگاه تعطيل نشده است. رييس سازمان هواپيمايي كشوري با اشاره به اينكه برخي فرودگاهها در كشور بدون توجيه اقتصادي ساخته شدهاند، گفت: البته در ميان آنها تعداد معدودي نيز بنابر ضرورتهاي استراتژيك كشور احداث شده است. او ادامه داد: ما اعلام كردهايم هر فعال در بخش خصوصي كه بخواهد فرودگاهي ايجاد كند ميتواند با سرمايه خود به اين موضوع ورود كند البته به آنها توصيه ميكنيم توجيه اقتصادي پروژه را در نظر بگيرند و سازمان هواپيمايي نيز مشاوره لازم را ارايه خواهد داد. پورفرزانه درباره تامين ناوگان هوايي افزود: دولت توجيه و توان خريد مستقيم هواپيما را ندارد؛ همانطور كه در بسياري از كشورها مانند تركيه، امارات و قطر نيز ايرلاينها مالك مستقيم هواپيما نيستند و از طريق ليزينگ و جذب سرمايه خُرد اقدام كردهاند؛ ما هم به همين سمت حركت كردهايم. رييس سازمان هواپيمايي كشوري ادامه داد: به مسوولان محلي و سرمايهگذاران استاني گفته شده است كه اگر توان تضمين حداقل نرخ اشغال صندلي هواپيما براي برقراري اقتصادي يك مسير پروازي را ندارند، وارد عرصه ايرلاينداري نشوند اما ميتوانند با خريد يا اجاره هواپيما و راهاندازي اير كرير استاني نياز مردم خود را تأمين كنند.
