واردات ۲۳ هواپيما در يكسال اخير
معاون سازمان هواپيمايي كشوري از واردات ۲۳ فروند هواپيما در يكسال اخير خبر داد و گفت: اسنپبك تاثيري بر صنعت هوايي نخواهد نداشت. تحريمها از قبل بوده و شركتها از روشهاي جايگزيني كه پيشتر استفاده ميكردند، استفاده خواهند كرد.
معاون سازمان هواپيمايي كشوري از واردات ۲۳ فروند هواپيما در يكسال اخير خبر داد و گفت: اسنپبك تاثيري بر صنعت هوايي نخواهد نداشت. تحريمها از قبل بوده و شركتها از روشهاي جايگزيني كه پيشتر استفاده ميكردند، استفاده خواهند كرد.
به گزارش ايسنا، حميدرضا صانعي در پاسخ به اين سوال كه فعالسازي مكانيسم ماشه چه تاثيري بر صنعت هوايي خواهد داشت؟ اظهار كرد: تحريمها براي ما فرقي نكرده و سختگيريها نيز هميشه بوده و كماكان وجود دارد. روشهاي جايگزين كه پيشتر شركتها استفاده ميكردند، همانطور ادامه پيدا خواهد كرد.
او در پاسخ به اينكه تاكنون چه تعداد هواپيما وارد كشور شده است؟ گفت: در دولت چهاردهم حدود ۲۳ فروند هواپيما وارد كشور شد و در اين مدت نيز هواپيماهاي برخي از ايرلاينها كه عمرشان به سر رسيده بود از شبكه جابهجايي مسافر خارج شدند؛ معمولا با ورود هواپيماي جديد تعدادي نيز از شبكه خارج ميشود.
معاون هوانوردي و امور بينالملل سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: به نسبت سالهاي قبل در مدتي كه از دولت چهاردهم گذشته ورود هواپيما در وضعيت بهتري بوده و بهطور ميانگين تعداد هواپيماهاي بيشتري وارد شده است. اميدواريم اين روند ادامهدار باشد؛ هرچند با آمدن دولت ترامپ محدوديتهاي ظالمانه بيشتر شده است. صانعي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص ايرلاينهايي كه هواپيماهاي مستهلك دارند نيز گفت: شركتهاي دولتي مشمول محدوديتهاي ظالمانه بيشتر و از لحاظ داخلي با دست و پاگيري بيشتر مواجه هستند. يعني به همان راحتي كه شركت خصوصي و سرمايهگذار بخش خصوصي ميتواند هواپيما بخرد (البته براي آنها هم راحت نيست) امكان خريد هواپيما براي آنها ندارند. او اضافه كرد: قاعدتا اگر اين شركتهواپيمايي با يك شركت رو به رشد تجميع شود شرايط بهتري پيدا خواهد كرد ولي اگر تجميع به خوبي پيش نرود مشكلاتش بيشتر نيز خواهد شد. موضوعي كه اين شركت در حال حاضر با آن مواجه شده هزينه و پرسنل زياد و كاهش تعداد هواپيما از ۲۸ فروند به دو فروند و تنها يك فروند هواپيماي فعال است.
