چرا پرداخت‌كنندگان قبوض تلفن ثابت بدهكار شدند؟

۱۴۰۴/۰۶/۲۴ - ۰۱:۵۳:۱۴
کد خبر: ۳۵۷۳۱۶

 در پي اعلام برخي مشتركان مبني بر ثبت بدهي پيشين پس از پرداخت هزينه تلفن ثابت، معاون ارتباطات شركت مخابرات ايران گفت: ممكن است مشتركاني كه از طريق اپليكيشن‌ها و روش‌هاي غيرمستقيم نسبت به پرداخت قبوض اقدام مي‌كنند، با توجه به سياست بانك‌ها، پرداختي آنها ۲۴ تا ۷۲ ساعت بعد براي وصول به مخابرات اعلام شود. به گزارش ايسنا، برخي مشتركان اعلام كرده‌اند كه با وجود پرداخت هزينه تلفن ثابت، برايشان بدهي پيشين لحاظ شده و پرداخت‌هاي ماه قبل نيز محاسبه نشده است.

 در پي اعلام برخي مشتركان مبني بر ثبت بدهي پيشين پس از پرداخت هزينه تلفن ثابت، معاون ارتباطات شركت مخابرات ايران گفت: ممكن است مشتركاني كه از طريق اپليكيشن‌ها و روش‌هاي غيرمستقيم نسبت به پرداخت قبوض اقدام مي‌كنند، با توجه به سياست بانك‌ها، پرداختي آنها ۲۴ تا ۷۲ ساعت بعد براي وصول به مخابرات اعلام شود. به گزارش ايسنا، برخي مشتركان اعلام كرده‌اند كه با وجود پرداخت هزينه تلفن ثابت، برايشان بدهي پيشين لحاظ شده و پرداخت‌هاي ماه قبل نيز محاسبه نشده است. در اين راستا، داوود زارعيان - معاون ارتباطات شركت مخابرات ايران- در گفت‌وگو با ايسنا درباره چرايي اين موضوع اظهار كرد: پرداخت قبض از كانال‌هاي مختلفي امكان‌پذير است كه بعضي از آنها از طريق روش‌هاي مستقيم مانند تلفن ۲۰۰۰، اپليكيشن مخابرات و *۲۰۲۰# انجام مي‌شود، بنابراين وقتي مشترك از اين روش‌ها پرداخت مي‌كند، بلافاصله سيستم ثبت و صورت حساب وي صفر مي‌شود كه در حال حاضر بخش زيادي از مشتركين از اين طريق قبض خود را پرداخت مي‌كنند. وي افزود: دسته دوم كساني هستند كه از طريق ساير اپليكيشن‌ها يا ‌روش‌هاي پرداخت مانند اپليكيشن ساير بانك‌ها يا آپ، قبض خود را پرداخت مي‌كنند. معمولاً در اين روش‌ها ممكن است سياست بانك‌ها متفاوت باشد و برخي تا ۲۴ ساعت و برخي ديگر تا ۷۲ ساعت بعد به مخابرات اعلام كنند؛ اما آنچه مسلم است اين بوده كه روش‌هاي پرداخت از دو روش ديگر خارج نيست و در ديرترين زمان ممكن ۷۲ ساعت و در بهترين حالت ممكن كمتر از يك دقيقه در سيستم، صورتحساب مخابرات اعمال مي‌شود. معاون ارتباطات شركت مخابرات ايران گفت: البته گاهي اوقات ممكن است تعداد محدودي كمتر از يك درصد مواردي هم وجود داشته باشد كه به دليل اختلال در سيستم بانكي يا يك اپليكيشن اين وصولي چند روز بيشتر از ۷۲ ساعت طول بكشد اما درنهايت وصولي به مخابرات اعلام مي‌شود. همچنين قبض‌هاي صادره در دوره بعد بر اساس همين اعلام وصولي است كه از طريق بانك‌ها به طرف مخابرات ارسال مي‌شود. زارعيان گفت: درحال حاضر مشكلي در اين زمينه نداريم اما ممكن است آن دسته از مشتركيني كه كمتر از ۷۲ ساعت قبل از صدور قبض، پرداخت داشتند، در صورتحساب دوره‌هايشان بدهي اعلام شود كه اين هم ايرادي نيست و مشترك در دوره بعدي بستانكار مي‌شود. وي در پايان تشريح كرد: مشتركان براي انجام پيگيري‌هاي لازم مي‌توانند با شماره ۲۰۲۰ تماس بگيرند ضمن اينكه از طريق مخابرات من هم مي‌توانند ميزان بدهي خود را مشاهده كنندتا مطمئن شوند بدهكار هستند يا نيستند.