طرح طبقهبندي مشاغل معلمان اجرايي شد
مشاور وزير و رييس مركز برنامهريزي منابع انساني آموزش و پرورش گفت: طرح طبقهبندي مشاغل ميتواند اين انسجام را برقرار كند، در اين طرح از سويي شايستگيها و رشتههاي تحصيلي معلمان متناسب برنامه درسي تعيين شده و از سويي جذب، استخدام، تربيت و بهكارگيري معلم بايد منطبق بر شايستگيها و شرايط مندرج در اين طرح صورت گيرد.
مشاور وزير و رييس مركز برنامهريزي منابع انساني آموزش و پرورش گفت: طرح طبقهبندي مشاغل ميتواند اين انسجام را برقرار كند، در اين طرح از سويي شايستگيها و رشتههاي تحصيلي معلمان متناسب برنامه درسي تعيين شده و از سويي جذب، استخدام، تربيت و بهكارگيري معلم بايد منطبق بر شايستگيها و شرايط مندرج در اين طرح صورت گيرد. علي باقرزاده به ابعاد و تأثيرات گسترده تصويب طرح طبقهبندي مشاغل معلمان در فرايندهاي مربوط به نيروي انساني و اجراي برنامه درسي اشاره كرد و گفت: فرايندهاي جذب، تربيت و بهكارگيري معلم و طراحي برنامه درسي، بايد در ارتباط منسجم با يكديگر باشد تا بتوانند اجراي برنامه درسي در كلاس درس را تضمين كند. وي افزود: طرح طبقهبندي مشاغل ميتواند اين انسجام را برقرار كند، در اين طرح از سويي شايستگيها و رشتههاي تحصيلي معلمان متناسب برنامه درسي تعيين شده و از سويي جذب، استخدام، تربيت و بهكارگيري معلم بايد منطبق بر شايستگيها و شرايط مندرج در اين طرح صورت گيرد. بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش، باقرزاده يكي از رويكردهاي تحولي در طرح طبقهبندي مشاغل معلمان را بازنگري و بهروزرساني رشتههاي تحصيلي معلمان دانست كه با هدف همسوسازي رشتهها با نيازهاي روز نظام آموزشي و ايجاد فرصتهاي متنوعتر براي ادامه تحصيل معلمان صورت گرفته است.
