اصلاحات هندسي معابر اطراف مراكز آموزشي پايتخت

۱۴۰۴/۰۶/۲۳ - ۰۱:۲۵:۱۵
کد خبر: ۳۵۷۱۳۴

رييس اداره تصادفات و مهندسي ترافيك پليس راهور تهران بزرگ از اصلاحات هندسي در معابر پرتردد پايتخت خبر داد و گفت: طرح‌هايي كه با هدف روان‌سازي ترافيك، ايمن‌سازي مقابل مدارس، كاهش تصادفات در نقاط حادثه‌خيز و اجراي پروژه‌هاي عمراني انجام مي‌شوند، گامي موثر در مديريت ترافيك مهرماه هستند.

رييس اداره تصادفات و مهندسي ترافيك پليس راهور تهران بزرگ از اصلاحات هندسي در معابر پرتردد پايتخت خبر داد و گفت: طرح‌هايي كه با هدف روان‌سازي ترافيك، ايمن‌سازي مقابل مدارس، كاهش تصادفات در نقاط حادثه‌خيز و اجراي پروژه‌هاي عمراني انجام مي‌شوند، گامي موثر در مديريت ترافيك مهرماه هستند. به گزارش ايسنا، سرهنگ مصطفي زيني‌وند با اشاره به تدابير ويژه براي بازگشايي مدارس، گفت: در محدوده اطراف مراكز آموزشي، اجراي اقدامات ايمني از جمله آشكارسازي تابلوها و علائم، رنگ‌آميزي خطوط طولي و عرضي معابر و نصب پل‌هاي عابر پياده مكانيزه مهم هستند، چرا كه هر يك از اين اقدامات نقش موثري در ارتقاي ايمني دانش‌آموزان و كاهش خطرات احتمالي در آن محدوده دارد. او با اشاره به ضرورت ايمن‌سازي محدوده مدارس اظهار كرد: تردد بالا در ساعات خاص، از جمله زمان آغاز و پايان فعاليت مدارس، رفتارهاي غيرقابل پيش‌بيني كودكان و نزديكي بسياري از مراكز آموزشي به خيابان‌هاي پرتردد، از جمله دلايل اصلي توجه ويژه به ايمني اين مناطق است. رييس اداره تصادفات و مهندسي ترافيك پليس راهور تهران بزرگ در ادامه به اقدامات كليدي در راستاي ايمن‌سازي محدوده مدارس اشاره كرد و گفت: نصب تابلوها و علائم هشدار‌دهنده افقي و عمودي، خط‌كشي محل عبور عابرين پياده، احداث سرعت‌گير و سرعت‌گاه‌هاي استاندارد، حضور پر رنگ‌تر ماموران راهنمايي و رانندگي يا نگهبانان ايمني در ساعات پرتردد، از جمله تدابير اجرايي براي ارتقاي ايمني دانش‌آموزان در مسير مدرسه است.  زيني‌وند افزود: همچنين آموزش اصول ايمني به دانش‌آموزان بايد به‌ عنوان يكي از تكاليف مهم مدارس تلقي شود تا فرهنگ عبور و مرور ايمن از همان سنين پايه نهادينه شود. طراحي مناسب فضاي جلوي مدارس براي انتظار والدين و نورپردازي اصولي در اين محدوده‌ها نيز نقش موثري در افزايش آرامش، كاهش خطرات و پيشگيري از حوادث ايفا مي‌كند. رييس اداره تصادفات و مهندسي ترافيك پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به رويكردهاي جهاني در حوزه ايمني ترافيك، گفت: يكي از مدل‌هاي موثر و توسعه‌يافته در كاهش تصادفات، مدل ۵E است كه شامل پنج محور اصلي شامل؛ آموزش، مهندسي، اجراي قوانين، ارزيابي، و واكنش اضطراري مي‌شود.