فراخوان ثبتنام نوسازي ناوگان فرسوده اتوبوسي بينشهري
معاون حمل و نقل سازمان راهداري و حملونقل جادهاي از فراخوان ثبتنام نوسازي ناوگان فرسوده اتوبوسي بينشهري با استفاده از ظرفيت توليد داخلي و به شرط اسقاط ناوگان فرسوده خبر داد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداري و حملونقل جادهاي از فراخوان ثبتنام نوسازي ناوگان فرسوده اتوبوسي بينشهري با استفاده از ظرفيت توليد داخلي و به شرط اسقاط ناوگان فرسوده خبر داد. به گزارش ايرنا، مهدي خضري افزود: با انعقاد تفاهمنامه بين سازمان راهداري و حملونقل جادهاي و سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) و تعيين بانك عامل، طرح نوسازي ناوگان اتوبوسي حوزه حملونقل برونشهري با استفاده از ظرفيت توليدي چهار شركت توليدكننده داخلي اجرايي ميشود. او بيان كرد: در اين طرح، تسهيلات بانكي معادل ۶۰ درصد قيمت تمامشده هر دستگاه اتوبوس (تا سقف ۱۵ ميليارد تومان) با نرخ سود بانكي ۱۱ درصد و بازه زماني بازپرداخت پنج ساله به مالكان ناوگان فرسوده و متقاضي نوسازي اتوبوس اعطا ميشود. معاون حمل و نقل سازمان راهداري، استفاده از اين شرايط را مستلزم اسقاط ناوگان فرسوده دانست و ادامهداد: البته ناوگان فرسوده در صورت برخورداري از شرايط منطبق با ضوابط و مقررات موجود، تا زمان شمارهگذاري اتوبوس جديد ميتوانند به فعاليت خود ادامه دهند. خضري بيان كرد: بر اين اساس همزمان با تحويل و شمارهگذاري ناوگان جديد، مالكان اتوبوسهاي فرسوده بايد از طريق مراكز فعال در كشور نسبت به اسقاط وسايل نقليه و ارايه برگه اسقاط آن اقدام كنند. وي اضافهكرد: بر اساس تفاهم انجام شده، منافع حاصل از اسقاط شامل گواهيهاي اسقاط صادره و ارزش لاشه وسايل نقليه، متعلق به مالكان ناوگان اتوبوسي خواهد بود. خضري گفت: مبلغ، نحوه پيشپرداخت و زمان تحويل اتوبوسها بر اساس مفاد قرارداد منعقدشده بين متقاضيان نوسازي اتوبوس و شركتهاي خودروساز تعيين شده و سازمان راهداري و حملونقل جادهاي در اين زمينه نقش و دخالتي نخواهد داشت.
