خدمات ابري مايكروسافت مختل شد
خدمات ابري «آژور» (Azure) مايكروسافت به دليل قطعيهاي متعدد كابل فيبر نوري در درياي سرخ، با اختلال روبرو شد. به گزارش ايسنا، شركت مايكروسافت روز شنبه اعلام كرد كه پس از قطع چندين كابل بينالمللي در درياي سرخ، ديگر مشكلي در پلتفرم ابري خود مشاهده نميكند.
خدمات ابري «آژور» (Azure) مايكروسافت به دليل قطعيهاي متعدد كابل فيبر نوري در درياي سرخ، با اختلال روبرو شد. به گزارش ايسنا، شركت مايكروسافت روز شنبه اعلام كرد كه پس از قطع چندين كابل بينالمللي در درياي سرخ، ديگر مشكلي در پلتفرم ابري خود مشاهده نميكند. اين شركت پيشتر در پيام وضعيت بهروز شده براي سيستم «آژور» خود اعلام كرده بود كه كاربرانش ممكن است در مسيرهاي ترافيكي از طريق خاورميانه دچار اختلال در سرويس شوند. مايكروسافت اعلام كرد: ما انتظار داريم تاخير بيشتري در برخي از ترافيكهايي كه قبلا از خاورميانه عبور ميكردند، وجود داشته باشد اما ترافيك شبكهاي كه از خاورميانه عبور نميكند، تحت تاثير قرار نگرفته است. طبق اعلام مايكروسافت، در نتيجه اين اختلال، «آژور» كه دومين خدمات ابري بزرگ جهان پس از آمازون وب سرويس (AWS) است، ترافيك را از طريق مسيرهاي شبكه جايگزين هدايت كرده و ترافيك شبكه قطع نشده است. خبرگزاري رويترز گزارش كرد، درياي سرخ، مسير ارتباطي حياتي است كه اروپا را از طريق مصر به آفريقا و آسيا متصل ميكند. تعمير كابلهاي زير دريا در اين منطقه ميتواند دشوار باشد.
