اختلاف قیمت کارخانه و بازار تارا / معامله تارا دستی چقدر سود دارد؟ + جدول شهریور ۱۴۰۴

۱۴۰۴/۰۶/۰۲ - ۱۲:۳۰:۰۱
کد خبر: ۳۵۴۵۵۱

میزان اختلاف قیمت کارخانه و بازار تارا را در این گزارش بخوانید.

به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، بر اساس قیمت تارا در بازار آزاد و کارخانه، تارا دستی V۱ در بازار آزاد به قیمت ۹۴۳ میلیون تومان معامله می‌شود این در حالی است که این خودرو در نمایندگی‌های ایران خودرو حدود ۸۸۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد در نتیجه معامله این مدل حدود ۵۷ میلیون سود به شما می‌رساند.

قیمت بازار تارا اتوماتیک V۴ حدود ۱ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان است و در کارخانه حدود ۱ میلیارد و ۱۰۳ میلیون تومان قیمت دارد بدین ترتیب با خرید تارا اتوماتیک V۴ از کارخانه و فروش آن در بازار آزاد نزدیک به ۵۷ میلیون تومان سود خواهید کرد که بیشتر از سود حاصل از معامله تارا دستی V۱ است. در جدول زیر قیمت کارخانه و بازار آزاد تارا در شهریور ۱۴۰۴ را بخوانید.

اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد تارا - شهریور ۱۴۰۴

برند قیمت بازار آزاد (تومان) قیمت کارخانه (تومان) اختلاف قیمت (تومان)
تارا دستی V۱ ۹۴۳,۰۰۰,۰۰۰ ۸۸۶,۴۱۲,۰۰۰ ۵۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک V۴ ۱,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۱۰۳,۷۷۳,۰۰۰ ۵۷,۰۰۰,۰۰۰

مقایسه فنی تارا V۴ با کی ام سی ایگل

تارا V۴ از پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی TU۵‌ پلاس با حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر،‌ در کنار یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد رسمی این خودرو هم به ترتیب ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر و ۱۳ ثانیه است.

کی ام سی ایگل هم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۰۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر در کنار یک گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) بهره‌مند است. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد این محصول ملی کرمان موتور هم به ترتیب ۶.۸ لیتر در صد کیلومتر و ۱۲.۵ ثانیه است.

با مرور مشخصات فنی تارا V۴‌ و کی ام سی ایگل متوجه خواهیم شد که با دو محصول اقتصادی سروکار داریم و برای دو خودروساز هزینه‌های نگهداری پایین و دوام بالا بسیار مهم‌تر از شتاب و لذت رانندگی بوده است.

البته تارا V۴‌ و کی ام سی ایگل علی‌رغم نزدیکی توان پیشرانه‌ها،‌ تجربه رانندگی متفاوتی را ارائه می‌دهند که به تفاوت ساختار گیربکس‌ها برمی‌گردد. کی ام سی ایگل به دلیل بهره‌گیری از گیربکس CVT، رفتار اقتصادی‌تری دارد و ناخودآگاه راننده را به آرام‌تر راندن تشویق می‌کند، اما گیربکس تارا از نوع AT‌ است و به لطف حس و حال تعویض دنده واقعی،‌ لذت رانندگی بیش‌تری دارد