رونق فرودگاه‌ها با توسعه پروازهاي منطقه‌اي

۱۴۰۴/۰۵/۲۶ - ۰۲:۲۶:۱۳
کد خبر: ۳۵۳۶۴۱

معاون وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه از تعداد فرودگاه‌ها در كشور كم نخواهيم كرد اما بايد براي فرودگاه‌هاي كم‌رونق و كم‌پرواز كاربرد ايجاد كنيم، ادامه‌داد: يك اقدام مي‌تواند افزايش هواپيماها و پروازهاي منطقه‌اي از جمله به‌كارگيري تاكسي‌هاي هوايي باشد، در غير اين صورت اين فرودگاه‌ها زيان‌ده خواهند شد.

معاون وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه از تعداد فرودگاه‌ها در كشور كم نخواهيم كرد اما بايد براي فرودگاه‌هاي كم‌رونق و كم‌پرواز كاربرد ايجاد كنيم، ادامه‌داد: يك اقدام مي‌تواند افزايش هواپيماها و پروازهاي منطقه‌اي از جمله به‌كارگيري تاكسي‌هاي هوايي باشد، در غير اين صورت اين فرودگاه‌ها زيان‌ده خواهند شد. حسين پورفرزانه در گفت‌وگو با ايرنا افزود: اگر بخش خصوصي به دنبال احداث و راه‌اندازي فرودگاه در هر كجاي كشور باشد، سازمان هواپيمايي كشوري در ارايه مجوزهاي مربوطه، تاييد محل احداث فرودگاه، ارايه خدمات مشاوره‌اي، انجام اقدامات مميزي و ... به كمك خواهد پرداخت. او تاكيد كرد: چنانچه بخش خصوصي خواهان اين مهم باشد، دولت مانعي ايجاد نخواهد كرد اما صفر تا ۱۰۰ درصد آن بايد توسط بخش خصوصي انجام شود. معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه سازمان هواپيمايي كشوري مسوول توسعه ناوگان كوچك پروازي در كشور است، گفت: ما عملا شركت‌هاي مختلف را تشويق به انجام اين مهم كرده‌ايم و اكنون دست‌كم دو شركت در اين زمينه ورود جدي داشته‌اند و حتي يكي از شركت‌ها اپليكيشن خود را بارگزاري كرده تا بتواند تاكسي هوايي يا هواپيما در اختيار بگيرد. پورفرزانه بيان ‌كرد: در مناطق ساحلي نيز با توجه به اينكه هواپيماهاي آب نشين نياز به باند پروازي ندارند، توسعه پرواز اين نوع از هواپيماها در جزاير و همچنين بنادر شمالي و جنوبي مي‌تواند مثمر ثمر باشد. رييس سازمان هواپيمايي كشوري با اشاره به كانديد شدن چند نقطه براي راه‌اندازي نخستين ايستگاه دريايي كشور، تاكيد كرد: هر سه استان شمالي براي تحقق اين مهم پتانسيل كامل دارند، همچنين  ۲ هزار و ۲۰۰ كيلومتر نوار ساحلي در جنوب كشور داريم كه به ويژه جزايري نظير كيش، قشم و هندورابي قابليت بالايي براي براي جذب سرمايه‌گذار دارند.