فرصت‌سوزي بزرگ در صنعت گازسوزي خودروها

۱۴۰۴/۰۴/۳۱ - ۰۲:۰۵:۰۳
|
کد خبر: ۳۵۰۲۲۹

رييس هيات‌مديره انجمن صنفي CNG كشور، از كاهش تمايل دارندگان خودروها به دوگانه‌سوز شدن و كمبود تقاضا به عنوان مهم‌ترين چالش‌هاي فعلي صنعت CNG كشور ياد كرد.

رييس هيات‌مديره انجمن صنفي CNG كشور، از كاهش تمايل دارندگان خودروها به دوگانه‌سوز شدن و كمبود تقاضا به عنوان مهم‌ترين چالش‌هاي فعلي صنعت CNG كشور ياد كرد. به گزارش ايسنا، محسن جوهري در يك برنامه راديويي با بيان اينكه گاز طبيعي مي‌تواند نه‌تنها راه‌حلي براي كاهش ناترازي بنزين باشد، بلكه زمينه‌ساز صادرات اين فرآورده نيز بشود، گفت: درحالي كه دنيا به سمت برقي شدن خودروها حركت مي‌كند، سهم ايران از اين جريان بسيار ناچيز است. با اين حال مزيت نسبي كشور ما در گازسوز كردن خودروها به دليل دسترسي گسترده به منابع گازي و زيرساخت‌هاي موجود است. رييس انجمن صنفي CNG با اشاره به سرمايه‌گذاري بيش از سه ميليارد دلاري در زنجيره صنعت CNG طي دو دهه اخير گفت: امروز بيش از ۲۵۰۰ جايگاه فعال در كشور وجود دارد كه ظرفيت خدمات‌رساني به ۸ ميليون خودرو را دارند، در‌حالي كه تعداد خودروهاي دوگانه‌سوز فعلي حدود ۴ ميليون دستگاه است كه بيش از نيمي از آنها نيز فرسوده و مستهلك هستند. وي خودروهاي دوگانه‌سوز را در صورت رعايت استانداردها و انجام بازرسي‌هاي دوره‌اي، ايمن دانست و گفت: در بحران‌هايي مانند روزهاي آغازين جنگ تحميلي، جايگاه‌داران CNG نقش حياتي در تأمين سوخت ايفا كردند. در پايان، جوهري با انتقاد از نبود حمايت‌هاي دولتي در توسعه سوخت ملي، از توقف طرح تبديل رايگان خودروها به گازسوز، بدعهدي خودروسازان و ضعف در نوسازي زيرساخت‌ها به عنوان عوامل ركود در اين بخش نام برد.