هواوي بر صدر بازار چين جلوس كرد

۱۴۰۴/۰۴/۲۸ - ۰۲:۵۵:۵۱
|
کد خبر: ۳۴۹۷۳۶

شركت هواوي براي نخستين‌بار در چهار سال گذشته، جايگاه برتر را در بازار تلفن هوشمند چين كسب كرد كه مرهون طراحي‌هاي جديد و نرم افزاري است كه خوشايند كاربران بود.

شركت هواوي براي نخستين‌بار در چهار سال گذشته، جايگاه برتر را در بازار تلفن هوشمند چين كسب كرد كه مرهون طراحي‌هاي جديد و نرم افزاري است كه خوشايند كاربران بود. به گزارش ايسنا، آمار شركت تحقيقاتي «آي دي سي» نشان داد هواوي، حدود ۱۸ درصد سهم از بازار تلفن هوشمند چين را در سه ماهه دوم سال ميلادي جاري در اختيار داشت و در مقابل، رقيبان ديگر مانند ويوو و اوپو، افت كردند. اين غول فناوري مستقر در شنزن، تاب‌آوري بيشتري نسبت به رقبايش در بازار راكد چين نشان داد. مجموع فروش در چين، چهار درصد كاهش يافت و به ۶۹ ميليون دستگاه رسيد. ويوو و اوپو در رتبه دوم و سوم ايستادند. شيائومي كه در رتبه چهارم ايستاد، تنها برندي بود كه شاهد افزايش فروش بود و فروش اين شركت با ۳.۴ درصد افزايش، به ۱۰.۴ ميليون دستگاه رسيد. اپل در رتبه پنجم قرار گرفت و شاهد كاهش ۱.۳ درصدي فروش سه ماهه بود. بهبود موقعيت هواوي پس از سال‌ها محدوديت‌هاي صادراتي امريكا روي داد كه باعث شد اين شركت چيني، سخت افزار و فناوري‌هاي اختصاصي خود از جمله تراشه‌هاي هوش مصنوعي را توسعه دهد. هواوي در سال ۲۰۲۴، چندين مدل تلفن هوشمند عرضه كرد كه به صورت داخلي طراحي شده بود و در توليد آن، از نيمه‌رساناهاي داخلي استفاده شده بود. همچنين اين شركت از اندرويد گوگل فاصله گرفت و تلفن‌هاي هوشمندي با سيستم عامل اختصاصي خود را عرضه كرد. بر اساس گزارش بلومبرگ، محققان‌اي دي‌سي، نخستين كاهش فروش سه ماهه تلفن هوشمند در چين پس از ۶ فصل رشد متوالي را به كاهش كمك از يارانه‌هاي دولتي، نسبت دادند. شركت‌اي دي سي پيش‌بيني كرد كه بازار تلفن هوشمند چين، امسال به دليل استمرار موانع اقتصادي، كمتر از يك درصد رشد خواهد كرد و كارآمدي مشوق‌ها با اشباع بازار تلفن هوشمند چين، تاثير خود را از دست مي‌دهد.