تشديد محدوديتهاي «كلود كد» بدون اطلاع كاربران
شركت «آنتروپيك» محدوديتهاي استفاده از هوش مصنوعي «كلود كد» را بدون اينكه به كاربران اطلاع دهد، تشديد كرد. به گزارش ايسنا، كاربران «كلود كد» (Claude Code) شركت «آنتروپيك» (Anthropic) از صبح دوشنبه با محدوديتهاي غيرمنتظرهاي در استفاده از آن مواجه شدهاند. به نظر ميرسد اين مشكلات كه بسياري از آنها در صفحه گيتهاب كلود كد منتشر شدهاند،
شركت «آنتروپيك» محدوديتهاي استفاده از هوش مصنوعي «كلود كد» را بدون اينكه به كاربران اطلاع دهد، تشديد كرد. به گزارش ايسنا، كاربران «كلود كد» (Claude Code) شركت «آنتروپيك» (Anthropic) از صبح دوشنبه با محدوديتهاي غيرمنتظرهاي در استفاده از آن مواجه شدهاند. به نظر ميرسد اين مشكلات كه بسياري از آنها در صفحه گيتهاب كلود كد منتشر شدهاند، در ميان كاربران پرمصرف اين سرويس ديده شده كه بسياري از آنها در طرح حداكثر ۲۰۰ دلار در ماه هستند. به نقل از تك كرانچ، به كاربران فقط گفته شده كه به محدوديت استفاده كلود رسيدهاند و به آنها زمان كوتاهي (معمولاً چند ساعت) براي تنظيم مجدد محدوديت داده شده است. با وجود اين، بدون اعلام صريح تغيير محدوديتها، بسياري از كاربران به اين نتيجه رسيدهاند كه اشتراك آنها كاهش يافته يا ميزان استفاده آنها بهطور نادرست رديابي ميشود. يكي از كاربران گفت: رديابي محدوديتهاي استفاده كاربران تغيير كرده است و ديگر دقيق نيست. هيچ راهي وجود ندارد كه در ۳۰ دقيقه از چند درخواستي كه من دريافت كردهام، به ۹۰۰ پيام رسيده باشم. وقتي براي اظهارنظر با نماينده آنتروپيك تماس گرفته شد، اين مشكلات را تأييد كرد، اما توضيح بيشتري نداد. اين نماينده گفت: ما ميدانيم كه برخي از كاربران كلود كد، زمان پاسخگويي كندتري را تجربه ميكنند و ما در حال تلاش براي حل كردن اين مشكلات هستيم. اين تغيير براي كاربران نگرانكننده بوده است، زيرا هيچ اطلاع قبلي از تغييرات و هيچ راهنمايي درباره آنچه كه بايد در آينده انتظار داشته باشند، دريافت نكردهاند. يكي از كاربران كه نخواست نامش فاش شود، گفت كه از زمان اعمال محدوديتهاي استفاده، پيشبرد پروژهاش غيرممكن بوده است. اين كاربر به تك كرانچ گفت: اين محدوديتها فقط توانايي پيشرفت را متوقف كردند. من هوش مصنوعي «جميناي» (Gemini) و «كيمي» (Kimi) را امتحان كردم، اما در حال حاضر واقعاً هيچ چيز ديگري وجود ندارد كه با مجموعه قابليتهاي كلود كد رقابت كند. اين مشكلات در كنار مشكلات گستردهتري در شبكه آنتروپيك پديدار شدهاند. بسياري از كاربران API در همان دوره، خطاهاي بارگيري اضافي را گزارش كردند و صفحه وضعيت شركت، ۶ مشكل جداگانه را در چهار روز گذشته نشان ميدهد. نكته قابل توجه اين است كه شبكه هنوز ۱۰۰ درصد زمان روشن بودن را طي هفته نشان ميدهد. اگرچه خطاهاي بارگيري يك امر عادي به نظر ميرسند، اما رويكرد جديد آنتروپيك درباره محدوديتهاي استفاده باعث سردرگمي قابل توجهي در ميان كاربران شده است، بسياري از آنها از اينكه مشمول محدوديتهاي استفاده هستند، بياطلاع بودند. بخشي از اين سردرگمي ناشي از سيستم قيمتگذاري آنتروپيك است كه محدوديتهاي پلكاني را بدون تضمين سطح دسترسي مورد انتظار تعيين ميكند. گرانترين طرح با قيمت ۲۰۰ دلار در ماه، محدوديتهاي استفاده ۲۰ برابر بيشتر از اشتراك پرو را وعده ميدهد. طرح پرو نيز به نوبه خود، محدوديتهاي استفاده پنج برابر بيشتر از طرح رايگان را ارايه ميدهد. اما آنتروپيك ميگويد محدوديت كاربر رايگان بر اساس تقاضا متفاوت خواهد بود و مقدار مطلقي را تعيين نميكند. در نتيجه، كاربران نميتوانند درباره محدوديتهاي استفاده برنامهريزي كنند، زيرا هيچ ايده روشني از زمان محدود شدن سرويس خود ندارند. طرح ۲۰۰ دلاري به ويژه در ميان كاربران پرمصرف سرويس محبوب بوده است و برخي اين طرح را براي آنتروپيك در بلندمدت ناپايدار ميدانند. كاربري كه با او صحبت كرديم، گفت كه اين طرح اغلب به او اجازه ميدهد بيش از ۱۰۰۰ دلار تماس را كه با قيمتگذاري API اندازهگيري ميشود، در يك روز برقرار كند. در نتيجه، او از محدودتر شدن محدوديتهاي استفاده تعجب نكرده، اما اميدوار است كه شركت تغييرات را به وضوح بيشتري اعلام كند. وي افزود: فقط شفاف باشيد. عدم ارتباط باعث ميشود مردم اعتماد خود را به شما از دست بدهند.