ابطال پلاك تاكسيهاي غيرفعال پايتخت
مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران درباره وضعيت تاكسيهاي غيرفعال در پايتخت گفت: يكي از معضلات ما تاكسيهايي هستند كه از سهميه سوخت دولتي استفاده ميكنند، اما در سطح شهر خدمات ارايه نميدهند.
مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران درباره وضعيت تاكسيهاي غيرفعال در پايتخت گفت: يكي از معضلات ما تاكسيهايي هستند كه از سهميه سوخت دولتي استفاده ميكنند، اما در سطح شهر خدمات ارايه نميدهند. خوشبختانه شناسايي اين تاكسيها انجام شده و ۱۰ هزار دستگاه به عرصه خدمت بازگشتهاند. شادي مالكي در گفتوگو با ايسنا، افزود: در مرحله اول، ۱۸۰۰ دستگاه تاكسي غيرفعال، ابطال شدهاند و اين موضوع يكي از مطالبات جدي رانندگان فعال در سطح شهر بود كه توسط سازمان تاكسيراني بهطور جدي پيگيري شد. او در مورد سرانجام پرداخت آنلاين كرايه در تاكسيهاي پايتخت، گفت: با پرداخت الكترونيك، امنيت سفر براي مسافر افزايش مييابد، نرخ مصوب رعايت ميشود و امكان دريافت كرايه اضافي از بين ميرود، همچنين نظارت بر عملكرد تاكسي و راننده نيز افزايش يافته است. مالكي، درباره وضعيت پروژه پرداخت الكترونيك كرايه در تاكسيها، گفت: پروژه تاكسي بر خط در اسفند ماه سال گذشته راهاندازي شد. ما در تهران ۳۰ هزار دستگاه تاكسي خطي داريم و در حال حاضر، بيش از ۲۲ هزار تاكسيران از اپليكيشن «تاكسي بر خط» استفاده ميكنند؛ همچنين تا پايان تيرماه تاكسي بر خط براي تاكسيهاي گردشي فعال ميشود. مديرعامل تاكسيراني ادامه داد: امكان پرداخت الكترونيك از طريق اسكن كيوآركدهاي نصب شده در تاكسيها با استفاده از اپليكيشن شهرزاد فراهم شده است. او افزود: با پرداخت الكترونيك، امنيت سفر براي مسافر افزايش مييابد، نرخ مصوب رعايت ميشود و امكان دريافت كرايه اضافي از بين ميرود. همچنين نظارت بر عملكرد تاكسي و راننده نيز افزايش يافته است. مالكي ادامه داد: در فاز دوم اين طرح، تاكسيهاي گردشي نيز تا پايان تير ماه به تاكسيهاي برخط اضافه خواهند شد و در فاز دوم، امكان درخواست سفر از مبدا دلخواه شهروند (مثل منزل يا محل كار) نيز فراهم خواهد شد. ضمن اينكه علاوه بر اپليكيشن شهرزاد، اپليكيشنهاي آپ و تاپ نيز به اين سيستم متصل شدهاند.