صعودی شدن قیمت خودروهای اکستریم / این مدل ۲۰۰ میلیون گران شد! + جدول تیر ۱۴۰۴
قیمت خودروهای اکستریم افزایش یافت.
به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، بر اساس قیمت بازار اکستریم در تیر ۱۴۰۴، اکستریم TXL ۲.۰ لیتر توربو مدل ۱۴۰۳ با قیمت ۴ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان به فروش میرسد این درحالی است که این خودرو ماه قبل به قیمتی حدود ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان معامله میشد بدین ترتیب این مدل اکستریم نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است همچنین اکستریم VX ۲.۰ لیتر توربو مدل ۱۴۰۳ حدود ۲۰۰ میلیون نسب به خرداد ماه گران تر شد و درحال حاضر با قیمتی معادل ۵ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان در بازار معامله میشود.
اما برای خرید اکستریم LX ۱.۶ لیتر توربو مدل ۱۴۰۳ باید چیزی حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بپردازید این درحالی است که این خودرو ماه قبل با قیمت ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان معامله میشد بدین ترتیب این خودرو برخلاف دیگر مدل ها حدود ۵۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است. جهت استعلام قیمت بازار آزاد اکستریم در تیر ۱۴۰۴ جدول زیر را بخوانید.
قیمت بازار آزاد اکستریم - تیر ۱۴۰۴ |
|||
برند | مدل | کارکرد(کیلومتر) | قیمت (تومان) |
اکستریم LX ۱.۶ لیتر توربو | ۱۴۰۳ | صفر | ۲,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
اکستریم LX ۱.۶ لیتر توربو | ۱۴۰۴ | صفر | ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
اکستریم TXL ۲.۰ لیتر توربو | ۱۴۰۳ | صفر | ۴,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
اکستریم TXL ۲.۰ لیتر توربو | ۱۴۰۴ | صفر | ۴,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
اکستریم VX ۲.۰ لیتر توربو | ۱۴۰۳ | صفر | ۵,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
اکستریم VX ۲.۰ لیتر توربو | ۱۴۰۴ | صفر | ۵,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
مقایسه کابین لوکانو L۸ با اکستریم VX
مقایسه لوکانو L۸ با اکستریم VX در بخش کابین نیز روایتی مشابه دارد. تقریبا نمیتوان میان المانهای طراحی کابین دو خودرو، بهجز طراحی بخش Tمانند کنسول میانی و داشبورد، شباهت دیگری یافت. کابین لوکانو با بهرهگیری از کلاستر دیجیتال و مولتیمدیای یکپارچهی افقی (Landscape)، رویهای مشابه با محصولات قدیمیتر برند چری را در پیش گرفته است. دریچههای سیستم تهویه مطبوع ۵ قلو، در چیدمانی مشابه با سبک طراحی مرسدس بنز اما با گرافیک مستطیلی، بهعنوان المانهای بارز طراحی روی داشبورد نقش بستهاند و برخلاف سبک طراحی اکستریم VX، قصد ندارند در ساختار داشبورد مخفی شوند.
ادغام طراحی داشبورد لوکانو L۸ با رودریها، در ترکیب با سیستم روشنایی انتزاعی، بسیار دلنشین و البته مدرن جلوه میکند. در مقابل، کابین اکستریم VX تلاش زیادی دارد تا تصویری متمایز، فضایی و منحصربهفرد ارائه دهد. باید اعتراف کرد که در این راه موفق عمل کرده است، اما لزوما طراحی جذابی ندارد.
روی داشبورد اکستریم VX، ترکیب سه نمایشگر نصب شده که کل آن با یک لایه شفاف سرتاسری –که بسیار مستعد جذب آلودگی و اثر انگشت است– پوشیده شده است. این سبک طراحی، جز در میان خودروسازان چینی، هیچگاه تا این اندازه اغراق نشده بود. غربیلک فرمان نیز در ساختاری متمایز، از نوع دوشاخه افقی و منحصربهفرد طراحی شده است. نورپردازی انتزاعی نیز، با اغراق بیشتر، هم در بخش بالا و هم در پایین داشبورد و با اتصال کامل به رودریها اجرا شده که حس آیندهنگرانه فضای کابین را تکمیل میکند.
اگر طرفدار سبک طراحی متمایز، جالبتوجه و منحصربهفرد باشید، بدون تردید نمای داخلی اکستریم VX قابلیت بیشتری در ارضای سلیقه شما خواهد داشت. اما باید اعتراف کرد که سبک طراحی کابین لوکانو L۸ تناسب بصری بیشتری با نمای خارجی آن و دنیای امروزی صنعت خودروسازی دارد و سنگینتر و لوکستر جلوه میکند.
