گرفتاري حذف پيامك‌هاي خاموشي براي تهراني‌ها

۱۴۰۴/۰۴/۱۹ - ۰۱:۱۵:۵۶
|
کد خبر: ۳۴۸۵۴۲

در روزهاي اخير و با افزايش دماي هوا و اوج‌گيري مصرف برق، خاموشي‌هاي برنامه‌ريزي شده بار ديگر به مهمان ناخوانده خانه‌هاي تهراني‌ها تبديل شده، اما نكته قابل توجه اين است كه برخلاف انتظار شهروندان، ديگر خبري از ارسال پيامك‌هاي اطلاع‌رساني خاموشي براي اكثر مشتركان نيست.

در روزهاي اخير و با افزايش دماي هوا و اوج‌گيري مصرف برق، خاموشي‌هاي برنامه‌ريزي شده بار ديگر به مهمان ناخوانده خانه‌هاي تهراني‌ها تبديل شده، اما نكته قابل توجه اين است كه برخلاف انتظار شهروندان، ديگر خبري از ارسال پيامك‌هاي اطلاع‌رساني خاموشي براي اكثر مشتركان نيست. به گزارش ايسنا، گزارش‌هاي مردمي و مشاهدات ميداني حاكي از آن است كه در بيشتر موارد، قطع برق بدون اطلاع قبلي و به صورت ناگهاني رخ داده و پيامك‌هاي هشدار تنها به مديران ساختمان‌ها (كساني كه قبض برق واحدها را مي‌پردازند) ارسال مي‌شود. اين مساله باعث بروز مشكلات فراواني براي مردم شده و نارضايتي آنها را به دنبال داشته است. در حالي كه در ماه‌هاي گذشته سامانه‌هاي پيامكي يكي از ابزارهاي كليدي در مديريت بحران و اطلاع‌رساني به موقع به مشتركان برق بود، پيگيري ايسنا از شركت توزيع برق تهران بزرگ بيانگر اين است كه به دليل هزينه‌هاي بالاي ارسال پيامك، تنها مديران ساختمان‌ها پيامك دريافت مي‌كنند و ساير مشتركان بايد از طريق سامانه «برق من» يا مراجعه به سايت شركت و شماره #۱۲۱٭۵۰۰٭ با وارد كردن شناسه قبض، از زمان خاموشي‌هاي خود مطلع شوند. اين اقدام هر چند از نظر اقتصادي قابل توجيه است، اما باعث ايجاد چالش‌هاي جديدي براي مشتركان شده است، زيرا بسياري از افراد از اين روش‌هاي اطلاع‌رساني جايگزين استفاده نكرده و قطع برق ناگهاني، به ويژه در گرماي شديد، مشكلات جدي براي آنها به همراه دارد. كارشناسان و شهروندان بر اين باورند كه در شرايط بحران كمبود برق و گرماي بي‌سابقه، شفافيت و اطلاع‌رساني به موقع از طريق پيامك يا ديگر روش‌هاي موثر، نقش بسيار مهمي در جلب اعتماد عمومي و كاهش نارضايتي‌ها دارد. به همين دليل، انتظار مي‌رود دولت و شركت‌هاي مرتبط با همكاري يكديگر راهكارهايي را براي ارتقاي كيفيت اطلاع‌رساني و كاهش هزينه‌ها اتخاذ كنند تا مردم با آمادگي و آگاهي بيشتر بتوانند با خاموشي‌ها كنار بيايند.