كلاس‌هاي درس بايد از الگوي سنتي خارج شوند

۱۴۰۴/۰۴/۱۸ - ۰۲:۰۶:۳۳
|
کد خبر: ۳۴۸۴۰۸

به گفته معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش‌ و پرورش، با حمايت كامل دولت، آموزش سنتي در حال كنار رفتن است و تحول در كلاس‌هاي درس با روش‌هاي يادگيرنده‌محور، مشاركتي و گروهي آغاز شده است.

به گفته معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش‌ و پرورش، با حمايت كامل دولت، آموزش سنتي در حال كنار رفتن است و تحول در كلاس‌هاي درس با روش‌هاي يادگيرنده‌محور، مشاركتي و گروهي آغاز شده است. حكيم‌زاده معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش با تأكيد بر اينكه تغيير واقعي زماني رخ مي‌دهد كه كلاس‌هاي درس از الگوي سنتي خارج شده و به محيط‌هايي پويا، شاداب، مشاركتي و يادگيرنده‌محور تبديل شوند، اظهار كرد: براي اولين‌بار آموزش‌وپرورش در مركز توجه عالي‌ترين مقام اجرايي كشور، يعني رياست‌جمهوري قرار گرفته و برنامه تحول با حمايت كامل در حال اجراست. وي افزود: اين برنامه داراي دو بخش اصلي است، عدالت آموزشي كه شامل رفع محروميت، توسعه فضاهاي آموزشي و بهره‌گيري از فناوري براي ايجاد فرصت‌هاي برابر است و اصلاح روش‌هاي ياددهي يادگيري با توسعه روش‌هاي نوين تدريس، بهره‌گيري از يادگيري گروهي، خلاقانه و فعال در محيط‌هاي يادگيري. حكيم‌زاده ضمن تشريح ساختار اجرايي، به ايجاد اجتماعات يادگيري در سطح مدارس اشاره كرد و گفت: در اين اجتماعات، معلمان نه فقط دريافت‌كننده محتوا، بلكه توليدكننده، تسهيل‌گر و عامل اصلي تغيير هستند. اين رويكرد مبتني بر باور به توانمندي‌هاي معلمان طراحي شده است. وي متذكر شد: در اين برنامه، براي هر اجتماع يادگيري يك سرگروه آموزشي در نظر گرفته شده كه وظيفه هدايت تيم، ايجاد تعامل، دريافت و ارسال محتواي توليدشده و ارايه بازخورد را دارد. همچنين محتواي توليدي توسط معلمان در قالب فيلم، اينفوگرافيك، خلاصه‌كتاب، اسلايد و... در سامانه‌هاي مشخص بارگذاري شده و پس از ارزيابي در مخازن استاني و كشوري به اشتراك گذاشته مي‌شود.