تشكيل يك سازمان يا وزارتخانه بازرگاني براي مديريت تجارت

۱۴۰۴/۰۴/۱۰ - ۰۱:۵۲:۱۴
|
کد خبر: ۳۴۷۴۹۰

به گفته رييس اتاق مشترك بازرگاني ايران و چين بايد يك سازمان يا وزارتخانه بازرگاني تشكيل شود تا در شرايط بحراني و جنگي، كمترين خللي در امر تجارت و تامين كالاها رخ دهد.

به گفته رييس اتاق مشترك بازرگاني ايران و چين بايد يك سازمان يا وزارتخانه بازرگاني تشكيل شود تا در شرايط بحراني و جنگي، كمترين خللي در امر تجارت و تامين كالاها رخ دهد. رييس اتاق مشترك بازرگاني ايران و چين - در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به وقايع اخير جنگ ۱۲ روزه و تاثير آن بر اقتصاد و لزوم اتخاذ تصميمات مهم براي كاهش آسيب‌پذيري بازار در شرايط بحراني گفت: يك واقعيت كلي درباره تحولات اخير اين است كه ما در گذشته نيز اقتصاد در شرايط جنگ را تجربه كرده و به اصطلاح به آن آگاه هستيم. ما هشت سال جنگ تحميلي را تجربه كرديم و در آن هشت سال كشور و اقتصاد را اداره كرديم. مجيدرضا حريري با تاكيد بر اهميت برنامه‌ريزي اقتصادي مربوط به شرايط بحراني در وضعيت جنگي اظهار كرد: بي‌شك در شرايط بحراني و جنگي، برخي برنامه‌هاي عادي متوقف مي‌شود. مهم‌ترين نكته‌اي كه وجود دارد اين است كه در شرايط بحراني بايد در حوزه تجارت خارجي و اقتصاد داخلي برنامه‌ريزي مجدد و دقيق‌تر صورت گيرد. رييس اتاق مشترك بازرگاني ايران و چين تصريح كرد: آنچه به نظر مي‌رسد ضروري باشد اين است كه در زمان جنگ بايد ورود و خروج كالا؛ به عبارتي صادرات و واردات كالا در كنار تنظيم بازار و ايجاد تعادل در بازار به نسبت آنچه بايد تامين شود، چه در حوزه توليد و چه در حوزه واردات سمت و سويي عدالت گرايانه داشته باشد و بسياري از مسائل اقتصادي بايد تحت برنامه‌ريزي شرايط جنگي باشد. حريري در پايان خاطرنشان كرد: پيشنهاد مي‌شود يكي از ضرورياتي كه بايد دولتمردان به فوريت به آن توجه كنند تشكيل يك سازمان يا حتي وزارتخانه است كه ذيل نام بازرگاني و يك نهاد بازرگاني مستقل باشد؛ به عبارتي اگر لازم است وزارت بازرگاني تشكيل شود، بايد حتما در جهت تشكيل يك سازمان بازرگاني حركت كنيم تا در شرايط بحراني امور تجارت داخلي و خارجي با كم‌ترين چالش و تنگنا روبهرو بوده و هماهنگي‌هاي تجاري و اقتصادي در اين شرايط تسهيل شود.