راهنمايي دانشآموزان براي هدايت تحصيلي
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامههاي مشخصي در راستاي راهنمايي صحيح و اصولي دانشآموزان با همكاري معاونت فرهنگي و پرورشي جهت انتخاب رشته تحصيلي و شغل آينده در دست اجراست.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامههاي مشخصي در راستاي راهنمايي صحيح و اصولي دانشآموزان با همكاري معاونت فرهنگي و پرورشي جهت انتخاب رشته تحصيلي و شغل آينده در دست اجراست. سيد مصطفي آذركيش با بيان اينكه هدايت تحصيلي باعث ميشود دانشآموزان بتوانند با شناخت جامع از قابليتها و تواناييهاي خود، مسير آينده خود را انتخاب كنند گفت: برنامههاي مشخصي در راستاي راهنمايي صحيح و اصولي دانشآموزان با همكاري معاونت فرهنگي و پرورشي جهت انتخاب رشته تحصيلي و شغل آينده در دست اجراست. وي در خصوص برنامههاي تابستانه معاونت آموزش متوسطه افزود: تابستان فرصتي طلايي براي ارتقاء سطح كيفي آموزش است و برگزاري دورههاي آموزشي ضمن خدمت براي معلمان، به خصوص در تابستان باعث ارتقاي مهارتهاي آنان و بهبود فرآيند آموزشي خواهد بود. همچنين، با برنامهريزيهاي دقيق، هدايت تحصيلي دانشآموزان در اين ايام به صورت هدفمند و موثري انجام ميشود. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه تصحيح امتحانات نهايي بايد به صورت دقيق، شفاف و با رعايت تمامي اصول اخلاقي و آموزشي انجام شود ادامه داد: به دنبال تضمين تداوم برنامههاي آموزشي و تربيتي هستيم و اين تلاش بايد به صورت مستمر و بدون هيچگونه وقفهاي ادامه يابد. آذركيش با بيان اينكه چيدمان كلاس بايد با توجه به نيازهاي يادگيري و فضايي كه مكمل آن است، انجام شود، الگوي توانمندسازي معلمان را به عنوان يك مدل مفهومي معرفي كرد و گفت: اين الگو از طريق بهكارگيري فناوري و روشهاي فعال و مشاركتي ميتواند بهطور موثري تجربه آموزشي را تغيير دهد و به ارتقاي نتايج يادگيري دانشآموزان ياري رساند. وي با بيان اينكه توسعه عدالت آموزشي از مهمترين محورهاي دولت چهاردهم است عنوان كرد: بايد واحدهاي آموزشي به تجهيزات حداقلي و به روز در خصوص هوش مصنوعي مجهز شوند و با توجه به تغييرات سريع تكنولوژي و ورود فناوريهاي جديد بايد مستمرا تجهيزات هوش مصنوعي به روز باشند.