تغيير مقررات اپل براي فرار از جريمه سنگين اروپا

۱۴۰۴/۰۴/۰۸ - ۰۱:۴۶:۲۳
|
کد خبر: ۳۴۷۱۸۰

اپل سياست‌هاي فروشگاه برنامه خود را در اتحاديه اروپا اصلاح كرده است تا از جريمه‌هاي فزاينده تحت مقررات رقابت ديجيتال اين بلوك، اجتناب كند.

اپل سياست‌هاي فروشگاه برنامه خود را در اتحاديه اروپا اصلاح كرده است تا از جريمه‌هاي فزاينده تحت مقررات رقابت ديجيتال اين بلوك، اجتناب كند. به گزارش ايسنا، اين تلاش دقيقه نودي سازنده آيفون براي اجتناب از هزينه‌هاي بيشتر پس از مواجهه با جريمه ۵۰۰ ميليون يورويي (۵۸۵ ميليون دلاري) در آوريل است. كميسيون اروپا، اپل را به دليل ممانعت از اينكه سازندگان اپليكيشن، كاربران را به گزينه‌هاي ارزان‌تر خارج از فروشگاه «اپ استور» هدايت كنند، مجازات كرد و به اين شركت مهلت ۶۰ روزه داد تا از جريمه‌هاي دوره‌اي اضافي جلوگيري كند؛ اين مهلت، پنجشنبه گذشته به پايان رسيد. تغييرات ايجاد شده توسط اپل، هدايت كاربران توسط سازندگان اپليكيشن به سمت گزينه‌هاي بهتر براي محصولات ديجيتال و گزينه‌هاي پرداخت براي آنها را در خارج از اپ استور اپل، از جمله ساير وب‌سايت‌ها، برنامه‌ها يا فروشگاه‌هاي اپليكيشن جايگزين را آسان‌تر مي‌كند. اين شركت امريكايي همچنين در حال راه‌اندازي يك سيستم دو لايه‌اي هزينه‌ها براي تطبيق با سازندگان اپليكيشني است كه مي‌خواهند از پرداخت‌هاي جايگزين استفاده كنند. اپل در بيانيه‌اي اعلام كرد: كميسيون اروپا از اپل مي‌خواهد كه مجموعه‌اي از تغييرات اضافي را در فروشگاه «اپ استور» ايجاد كند. ما با اين نتيجه مخالفيم و قصد داريم درخواست تجديدنظر كنيم. كميسيون اروپا با اشاره به قانون بازارهاي ديجيتال اتحاديه اروپا، به اعلاميه اپل اشاره و اعلام كرد اكنون اين شرايط تجاري جديد را براي انطباق با اين قانون، ارزيابي خواهد كرد. اين قانون براي مهار قدرت شركت‌هاي بزرگ فناوري طراحي شده است و تخلف از آن، جريمه‌هاي سنگين معادل حداكثر ۱۰ درصد از درآمد سالانه جهاني يك شركت را به دنبال دارد. از جمله مفاد قانون بازارهاي ديجيتال، الزام سازندگان اپليكيشن براي مطلع كردن مشتريان از گزينه‌هاي خريد ارزان‌تر و هدايت آنها به سمت اين پيشنهادها است. بر اساس گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، محدوديت‌هاي اپل كه مانع از هدايت كاربران به كانال‌هاي پرداخت خارجي توسط سازندگان اپليكيشن مي‌شود، با مخالفت شديد برخي از شركت‌ها مواجه شده است. براي مثال، اسپاتيفاي گزينه پرداخت درون برنامه‌اي را حذف كرد تا از پرداخت كميسيون ۳۰ درصدي براي اشتراك‌هاي ديجيتال خريداري شده از طريق دستگاه‌هاي iOS اپل، اجتناب كند.