توجه به «هوش مصنوعي مسوولانه» در سراسر جهان
براساس دادههاي جديدي كه توسط Indeed منتشر شده، با وجود قانونگذاريهاي سختگيرانهاي كه در اين حوزه وجود داشته است، شركتها و برندهاي تجاري در آگهيهاي استخدام خود بيشتر از قبل به «هوش مصنوعي مسوولانه» (و موارد مشابه آن) توجه دارند.
براساس دادههاي جديدي كه توسط Indeed منتشر شده، با وجود قانونگذاريهاي سختگيرانهاي كه در اين حوزه وجود داشته است، شركتها و برندهاي تجاري در آگهيهاي استخدام خود بيشتر از قبل به «هوش مصنوعي مسوولانه» (و موارد مشابه آن) توجه دارند. به گزارش پيوست، Indeed در بررسي خود روي عبارتهايي مانند «هوش مصنوعي مسوولانه»، «هوش مصنوعي اخلاقي» و «هوش مصنوعي سازماندهي» در آگهيهاي جذب نيرو تمركز كرده است. اين پلتفرم استخدام و شغليابي ميگويد در اين بين شركتهاي انسانمحوري كه در حوزههاي حقوق، آموزش، رياضي و تحقيقوتوسعه فعاليت ميكنند، بيشتر به دنبال جذب چنين متخصصاني بودهاند. هرچند ميزان جستوجوي عبارت «هوش مصنوعي مسوولانه در سراسر جهان افزايش يافته (در سال 2019 اين ميزان نزديك به صفر بوده)، اما Indeed ميگويد كه همچنان بهطور ميانگين در كمتر از 1 درصد از آگهيهاي مربوطه به آن اشاره شده است. كشورهايي نظير هلند، بريتانيا، كانادا، ايالات متحده امريكا و استراليا نيز بيشتر بهدنبال متخصصين اين حوزه بودهاند.