گوگل در جواب جست‌وجوي شما پادكست مي‌سازد!

۱۴۰۴/۰۳/۲۷ - ۰۱:۰۷:۵۱
|
کد خبر: ۳۴۶۲۰۲

سرويس «جست‌وجوي گوگل» از پادكست‌هاي توليد شده توسط هوش مصنوعي براي پاسخ به سوالات كاربران استفاده مي‌كند. اين ويژگي آزمايشي در پاسخ به درخواست‌هاي جست‌وجو، يك كليپ شبيه به پادكست سفارشي ايجاد مي‌كند.

سرويس «جست‌وجوي گوگل» از پادكست‌هاي توليد شده توسط هوش مصنوعي براي پاسخ به سوالات كاربران استفاده مي‌كند. اين ويژگي آزمايشي در پاسخ به درخواست‌هاي جست‌وجو، يك كليپ شبيه به پادكست سفارشي ايجاد مي‌كند. به گزارش ايسنا، به‌جاي جست‌وجو در تمام نتايج برتر گوگل، اكنون مي‌توانيد از جست‌وجوي گوگل بخواهيد كه با ويژگي Audio Overviews خلاصه‌اي جامع با هوش مصنوعي ارايه دهد. به نقل از انگجت، ويژگي هوش مصنوعي از مدل‌هاي هوش مصنوعي جميناي (Gemini) گوگل براي ايجاد يك كليپ صوتي كوتاه استفاده مي‌كند كه شبيه به يك پادكست گفت‌وگومحور با دو ميزبان است. گفتني است كه اين ويژگي براي جست‌وجوهاي ابتدايي مانند يافتن زمان روز پدر، ايده‌آل نيست، اما اگر مي‌خواهيد پاسخي عميق و با تاريخچه داشته باشيد، مفيد است. گزينه Audio Overviews از صفحه اول نتايج جست‌وجوي گوگل بيرون مي‌آيد و آنها را در يك خلاصه صوتي جمع‌آوري مي‌كند كه در آن دو صدا براي ارايه يك پاسخ جذاب‌تر صحبت مي‌كنند. همچنين مي‌توان ميزان صدا و سرعت پخش را بين 0.25 تا 2 تنظيم كرد. اين ويژگي حتي شامل صفحات وب نيز مي‌شود كه اطلاعات را از آنها استخراج مي‌كند و به شما امكان مي‌دهد جست‌وجوي خود را در گوگل ادامه دهيد. اين اولين‌بار نيست كه گوگل ابزار Audio Overviews خود را ارايه مي‌كند، اما قبلا براي ابزار NotebookLM آن رزرو شده بود. اكنون گوگل اين ويژگي را با تعاملي‌تر كردن Audio Overviews در NotebookLM گسترش داده و به كاربران اين امكان را مي‌دهد كه سوالات خود را در لحظه از ميزبان‌هاي هوش مصنوعي بپرسند و همچنين گزينه «Deep Dive» را اضافه كرده تا هوش مصنوعي روي موضوع خاصي تمركز كند. گفتني است كه براي آزمايش مرورهاي صوتي به عنوان بخشي از جست‌وجوي گوگل، بايد ويژگي Google Labs را در وب سايت آن انتخاب كنيد.