مديران صنعت تبليغات مي‌گويند هوش مصنوعي تحولي اساسي در اين صنعت رقم مي‌زند

۱۴۰۴/۰۳/۲۶ - ۰۱:۲۷:۵۳
|
کد خبر: ۳۴۶۰۸۴

صنعت تبليغات در آستانه يكي از بزرگ‌ترين تحولات تاريخ خود قرار گرفته است؛ تحولي كه به گفته كارشناسان، نه‌تنها ساختارهاي موجود را به چالش مي‌كشد، بلكه نگراني‌هايي را نيز در ميان سرمايه‌گذاران و فعالان اين حوزه برانگيخته است.

صنعت تبليغات در آستانه يكي از بزرگ‌ترين تحولات تاريخ خود قرار گرفته است؛ تحولي كه به گفته كارشناسان، نه‌تنها ساختارهاي موجود را به چالش مي‌كشد، بلكه نگراني‌هايي را نيز در ميان سرمايه‌گذاران و فعالان اين حوزه برانگيخته است. اين تحول چيزي نيست جز پيشرفت سريع ابزارهاي هوش مصنوعي مولد كه اكنون در حال بازتعريف مرزهاي خلاقيت، توليد محتوا و تعامل با مشتريان هستند. به گزارش پيوست، متخصصان حوزه تبليغات در مصاحبه با شبكه CNBC اذعان داشتند كه تحول برآمده از ابزارهاي هوش مصنوعي مولد در شرف متحول كردن اين صنعت به شكلي عميق و ساختاري است و تركيبي از ابزارهاي تخصص داخلي و خارجي كه شركت‌هاي بزرگ از جمله گوگل و اوپن‌اي‌آي بزرگ‌ترين بازيگران آن هستند، ماهيت اين صنعت را تغيير مي‌دهد. متخصصان در حالي به تحول عميق صنعت تبليغات اشاره مي‌كنند كه شركت متا، مالك اينستاگرام و فيسبوك (يكي از مهم‌ترين مقاصد تبليغاتي) به دنبال خودكارسازي كامل زنجيره تبليغات با هوش مصنوعي است. در جريان هفته فناوري لندن (London Tech Week)، مارك ريد، مديرعامل در حال كناره‌گيري شركت تبليغاتي WPP بريتانيا، اذعان كرد: «به نظرم اين تحول هوش مصنوعي… سرمايه‌گذاران هر صنعتي را نگران كرده است و در حال تغيير كامل كسب وكار ما است.» صنعت تبليغات حالا در معرض تهديد ابزارهاي مولدي قرار دارد كه مي‌توان با استفاده از آنهابه سرعت محتوا را توليد و عرضه كرد.

هوش مصنوعي؛ دستيار جديد  دنياي تبليغات

ريد با تاكيد بر اينكه هوش مصنوعي توانايي دسترسي به بهترين تخصص‌هاي جهان را با كمترين هزينه فراهم كرده، افزود: «بهترين وكيل، بهترين روانشناس، بهترين راديولوژيست، بهترين حسابدار و البته بهترين خلاقان حوزه تبليغات و متخصصان بازاريابي معمولا يك هوش مصنوعي خواهند بود، مي‌دانيد، و توسط هوش مصنوعي هدايت مي‌شوند.» به گفته او بيش از ۵۰ هزار نفر از كاركنان WPP در حال حاضر از پلتفرم هوش مصنوعي اختصاصي اين شركت، موسوم به WPP Open، استفاده مي‌كنند. ريد مي‌گويد، همين زيرساخت ديجيتال و تمركز بر هوش مصنوعي، يكي از ميراث‌هاي اصلي او در دوران مديريت در WPP است. اما اين دگرگوني تنها به ابزارهاي داخلي محدود نمي‌شود. ابزارهايي مانند DALL•E از اوپن‌اي‌آي، Veo از گوگل و Midjourney امكان توليد سريع و باكيفيت تصاوير و ويديوهاي تبليغاتي را فراهم كرده‌اند.