پاسخ به ۱۸۱ هزار پرسش در مركز تماس ذي‌نفعان بازار سرمايه

۱۴۰۴/۰۳/۱۹ - ۰۲:۱۱:۲۱
|
کد خبر: ۳۴۵۵۰۸

سپرده‌گذاري مركزي اعلام كرد: از مجموع ۱۸۶ هزار و ۱۳۸ تماس ورودي با مركز تماس ذي‌نفعان بازار سرمايه «۱۵۶۹» در ارديبهشت ماه سال جاري، به ۱۸۱ هزار و ۹۹۵ تماس پاسخ داده شده است.

سپرده‌گذاري مركزي اعلام كرد: از مجموع ۱۸۶ هزار و ۱۳۸ تماس ورودي با مركز تماس ذي‌نفعان بازار سرمايه «۱۵۶۹» در ارديبهشت ماه سال جاري، به ۱۸۱ هزار و ۹۹۵ تماس پاسخ داده شده است. در اين بازه زماني، بيشترين دلايل تماس مربوط به سهام عدالت بوده، به‌طوري‌كه ۵۰ درصد تماس‌ها با اين مركز درباره سهام عدالت با موضوع «سود سهام عدالت و تقسيم سهام عدالت متوفيان» و ۲۸ درصد درباره سجام با موضوع «نحوه ثبت نام شخص حقيقي و حقوقي و آدرس وب سايت» بوده است. همچنين سوالات و موارد مربوط به سامانه‌ درگاه يكپارچه ذي‌نفعان بازار سرمايه (Dara) با ۹ هزار و ۵۶۸ تماس، با موضوع «نحوه استفاده از درگاه يكپارچه ذي‌نفعان بازار سرمايه» و نحوه انتقال سهام متوفي به صورت الكترونيك» با ۵ هزار و ۵۵۴ تماس از ديگر موارد مطرح شده در اين بازه زماني بوده است. اين گزارش مي‌افزايد: در دومين ماه بهار سال جاري، ۲۴۴ نفر در خصوص سهام عدالت «سود، فوت شده‌ها، جاماندگان و تقسيم سهام متوفي»، ۵۱ نفر در خصوص سجام «نحوه ويرايش اطلاعات، عدم واريز سود، نحو ثبت نام حقيقي و حقوقي» و ۱۲ نفر در خصوص درگاه يكپارچه ذي‌نفعان بازار سرمايه «نحوه ثبت درخواست در ميز خدمت و مشكلات در ورود به درگاه يكپارچه» با مراجعه حضوري به شركت سپرده‌گذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه نسبت به دريافت پاسخ و راهنمايي اقدام كرده‌اند.