افزايش خدمات الكترونيك سازمان فناوري اطلاعات به ۵۲ خدمت

۱۴۰۴/۰۳/۱۲ - ۰۱:۵۴:۳۴
|
کد خبر: ۳۴۴۹۵۵

سازمان فناوري اطلاعات ايران با افزايش خدمات الكترونيك به ۵۲ خدمت، گام بلندي در تحقق دولت هوشمند برداشت.

سازمان فناوري اطلاعات ايران با افزايش خدمات الكترونيك به ۵۲ خدمت، گام بلندي در تحقق دولت هوشمند برداشت. به گزارش مهر نقل از سازمان فناوري اطلاعات ايران؛ بيتا كيامهر، رييس مركز هوشمند‌سازي و امنيت فضاي مجازي سازمان فناوري اطلاعات ايران، ضمن اعلام خبر افزايش تعداد خدمات الكترونيك سازمان فناوري اطلاعات به ۵۲ خدمت اظهار داشت: در راستاي تحقق اهداف دولت هوشمند و تسهيل دسترسي شهروندان به خدمات الكترونيك، اين خدمات در حوزه‌هاي دولت الكترونيك، شبكه ملي اطلاعات، كسب‌وكار اينترنتي، امنيت و سامانه‌هاي ملي از طريق پنجره واحد دولت هوشمند، ميز خدمت و پرتال رسمي سازمان به آدرس eservices.ito.gov.ir ارايه مي‌شود. وي افزود: اين خدمات شامل اخذ مجوز سامانه‌هاي جديد، اتصال به پنجره ملي خدمات دولت هوشمند (SSO)، ارايه سرويس‌هاي استعلامي، خدمات مركز داده دولت الكترونيك، امضاي ديجيتال، خدمات ابري، تعرفه‌گذاري شبكه ملي اطلاعات، ثبت منابع عددي، ارزيابي و رتبه‌بندي ارايه‌دهندگان خدمات مراكز داده، ارايه پروانه آزمايشگاه‌هاي امنيت، تعيين صلاحيت نهادهاي ارايه‌دهنده خدمات مميزي مراكز داده است. كيامهر با اشاره به دسترسي‌پذيري خدمات از طريق درگاه ملي مجوزهاي كشور، خاطرنشان كرد: علاوه بر ميز خدمت و پنجره ملي خدمات دولت هوشمند، خدماتي نظير صدور گواهي‌نامه‌هاي امنيت در حوزه خدمات، محصولات و آزمايشگاه، سلامت و احراز اصالت نرم‌افزار، تأييديه فني نرم‌افزار، گواهي رتبه‌بندي ارايه‌دهندگان خدمات مراكز داده نيز از اين درگاه قابل دريافت است. رييس مركز هوشمند‌سازي و امنيت فضاي مجازي سازمان فناوري اطلاعات ايران همچنين اظهار داشت: دستگاه‌هاي اجرايي با معرفي نماينده و شناسه ملي دستگاه، شركت‌هاي خصوصي با شناسه ملي شركت و افراد حقيقي با كد ملي مي‌توانند از اين خدمات بهره‌مند شوند. در سال ۱۴۰۳، تعداد خدمات ارايه‌شده به ۵۸۴۲ مورد رسيد كه نسبت به سال ۱۴۰۲ بيش از ۴۷ درصد رشد داشته است. وي در پايان تأكيد كرد: توسعه خدمات الكترونيك و افزايش دسترسي‌پذيري آنها گامي مهم در جهت ارتقاي شفافيت، كارايي و رضايت‌مندي شهروندان در تعامل با دولت است.