رقابت‌پذيري صنعت خودرو با خصوصي‌سازي

۱۴۰۴/۰۳/۱۱ - ۰۱:۵۰:۳۸
|
کد خبر: ۳۴۴۸۲۳

عادل نجف‌زاده، عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي ا با تاكيد بر لزوم خصوصي‌سازي صنعت خودرو و عرضه محصولات آن در بورس كالا گفت: تا زماني كه فضا براي رقابت بين خودروسازان داخلي با رقيبان بين‌المللي فراهم نباشد و خودروسازان وارد رقابت تكنولوژيك در ارايه خدمات با دنيا نشوند و انحصار در توليد وجود داشته باشد، صنعت خودرو با چالش‌هاي بسياري مواجه مي‌شود.

عادل نجف‌زاده، عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي ا با تاكيد بر لزوم خصوصي‌سازي صنعت خودرو و عرضه محصولات آن در بورس كالا گفت: تا زماني كه فضا براي رقابت بين خودروسازان داخلي با رقيبان بين‌المللي فراهم نباشد و خودروسازان وارد رقابت تكنولوژيك در ارايه خدمات با دنيا نشوند و انحصار در توليد وجود داشته باشد، صنعت خودرو با چالش‌هاي بسياري مواجه مي‌شود. اين نماينده مجلس با تاكيد بر خصوصي‌سازي مطلق اين صنعت، افزود: با خصوصي‌سازي و ورود به فضاي بورس كالا، شركت‌هاي خودرو ساز بر پايه الزام به شفافيت، قيمت تمام شده را روي سامانه‌ قرار داده و اطلاعات لازم به صورت كاملا شفاف ارايه مي‌شود. نجف زاده، تاكيد كرد: با اين اتفاق، مصرف‌كنندگان مي‌دانند خودرو با چه قيمت و سود قابل محاسبه‌اي در اختيار آنان قرار مي‌گيرد. او توضيح داد: لذا مشكلات صنعت خودرو باید ابتدا در حوزه‌هاي مربوط به شفاف‌سازي اطلاعات، به‌شكل ريشه‌اي حل شود كه اين موضوع با ايجاد سامانه قيمت تمام شده خودرو قابل حل است. نماينده مردم خوي و چايپاره در مجلس شوراي اسلامي، اضافه كرد: خودروسازان داخلي بايد به معناي واقعي كلمه به سمت خصوصي‌سازي پيش بروند، يعني غير از فرايند توليد خودرو در حوزه‌هايي نظير توليد پلتفرم و موتور، مي‌بايست بخش‌هاي پليمر، مس و فولاد هم كه به صنعت خودرو ارتباط دارد، به بخش خصوصي واگذار شود. عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در پايان تاكيد كرد: ارتقاي كيفيت خوروهاي توليدي تنها از مسير رقابت و خصوصي‌سازي صنعت خودرو و عرضه آن در بورس كالا حاصل خواهد  شد.