قیمت تاریخی آریزو فونیکس افزایش یافت/ این مدل یک شبه ۱۲۰ میلیون گران شد + جدول خرداد ۱۴۰۴
قیمت بازار آریزو فونیکس افزایش یافت.
به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، بر اساس قیمت بازار آزاد آریزو فونیکس در خرداد ۱۴۰۴، فونیکس آریزو ۶ پرو مدل ۱۴۰۴ در بازار آزاد به قیمت ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان معامله میشود این در حالی است که این خودرو دیروز ۴۰ میلیون تومان ارزانتر و به قیمت۱ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان در بازار معامله میشد.
قیمت بازار فونیکس آریزو ۸ اکسلنت مدل ۱۴۰۳ نیز حدود ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است اما قیمت این خودرو در روز گذشته حدود ۲ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان بود بدین ترتیب فونیکس آریزو ۸ اکسلنت یک شبه حدود ۱۲۰ میلیون تومان گران تر شده است. جهت اطلاع از قیمت بازار آزاد آریزو فونیکس در خرداد ۱۴۰۴ جدول زیر را بخوانید.
قیمت بازار آزاد آریزو فونیکس - خرداد ۱۴۰۴ |
|||
برند | مدل | کارکرد(کیلومتر) | قیمت (تومان) |
فونیکس آریزو ۶ پرو | ۱۴۰۴ | صفر | ۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
فونیکس آریزو ۶ پرو | ۱۴۰۳ | صفر | ۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
فونیکس آریزو ۶ جی تی اکسلنت | ۱۴۰۴ | صفر | ۲,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
فونیکس آریزو ۶ جی تی اکسلنت | ۱۴۰۳ | صفر | ۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
فونیکس آریزو ۸ اکسلنت | ۱۴۰۴ | صفر | ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
فونیکس آریزو ۸ اکسلنت | ۱۴۰۳ | صفر | ۲,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
آشنایی با طراحی فونیکس آریزو ۸
اگر بخواهیم طراحی خارجی آریزو ۸ را توصیف کنیم، باید گفت که ظاهر این خودرو ترکیبی از خودروهای ، هیوندای و ام جی است. جلو پنجره ماشین اریزو ۸ ابعاد بزرگی دارد و به صورت دو تکه طراحی شده است. قسمت بزرگتر در محل معمول جلوپنجره قرار دارد و یک نوار کرومی روی آن قرار گرفته است. این نوار کرومی به درون کاسه چراغها ماشین آریزو ۸ نفوذ کرده است و به نظر میرسد کل قسمت جلو طراحی یکپارچهای دارد. قسمت دوم جلوپنجره بسیار کوچکتر است و در بخش میانی سپر جا خوش کرده است.
نمای جانبی آریزو ۸ ساده و شکیل است. یک خط از روی گلگیر جلو تا انتهای خودرو کشیده است و قسمت پایین دربها نیز یک فرورفتگی و برآمدی فانتزی دارد. خوشبختانه رینگهای آریزو ۸ تناسب قابل قبولی با ظاهر جانبی خودرو دارند و البته سبک طراحی آنها نیز برای بیننده جذاب است. در نمای عقب آریزو ۸ الگوهای طراحی آریزو ۶ پرو را مشاهده میکنیم و برعکس آن چیزی از نسل قدیم تر آن یعنی آریزو ۵ را مشاهده نمی کنیم.. سپر حجیم اریزو ۸ به همراه کاسه چراغهایی با گرافیک مشکی ظاهر این بخش را اسپرت جلوه میدهند. خروجیهای دوگانه اگزوز آریزو ۸ نیز واقعی هستند و خبر از وجود یک پیشرانه قدرتمند میدهند. آریزو ۸ با دارا بودن فاصله محوری ۲۷۹۰ میلیمتر، در بازه بین خودروهای اندازه بزرگ و متوسط قرار میگیرد. با این حال میتوان گفت که آریزو ۸ بیشتر به هیوندای سوناتا شباهت دارد تا هیوندای آزرا.
