افتتاح ۶ ايستگاه مترو در غرب تهران تا ۱۴۰۶
سرپرست خط ۱۰ متروي تهران اعلام كرد كه براساس برنامهريزيهاي صورت گرفته درنظر داريم تا سال ۱۴۰۶، پنج كيلومتر ايستگاههاي درياچه چيتگر تا كوهسار از خط ۱۰ متروي تهران را با ۶ ايستگاه به بهرهبرداري برسانيم.
سرپرست خط ۱۰ متروي تهران اعلام كرد كه براساس برنامهريزيهاي صورت گرفته درنظر داريم تا سال ۱۴۰۶، پنج كيلومتر ايستگاههاي درياچه چيتگر تا كوهسار از خط ۱۰ متروي تهران را با ۶ ايستگاه به بهرهبرداري برسانيم.
به گزارش ايسنا، فرهاد زماني گفت: پروژه خط ۱۰ مترو مناطق ۱تا ۵ و۲۲ را با ۴۷ كيلومتر و ۳۵ ايستگاه پوشش ميدهد. او با بيان اينكه اين خط مترو بار ترافيكي خط ۲ و ۴ را كم ميكند، افزود: بنا داريم خط ۱۰ مترو در بخش غربي را تكميل كنيم كه ۲۱ ايستگاه در ۲۹ كيلومتر مسير ديده شده و در بخش شرقي نيز ۱۴ ايستگاه خواهيم داشت كه در ۷ ايستگاه، تبادل خواهد داشت. زماني ادامه داد: حفاري خط ۱۰ متروي تهران به صورت صددرصد مكانيزه و با استفاده از TBM خواهد بود كه پنج دستگاه تعبيه شده و در حال حاضر يك دستگاه در كارگاه درياچه چيتگر فعال است و دستگاه دوم نيز تا فصل پاييز وارد شفت جنتآباد ميشود كه از جنتآباد كار خود را شروع و از ايستگاه نمايشگاه بينالمللي خارج ميشود و معمولا دستگاههاي حفار بعد از ۵ كيلومتر حفاري نيازمند اورهال هستند. سرپرست خط ۱۰ متروي تهران با تأكيد بر اينكه همزمان كار ساخت ايستگاههاي متروي شهداي خليجفارس، ساحل، موج، اتريش، المپيك، كوهسار و سردار جنگل را شروع كرديم، گفت: زمين بسياري از ايستگاههاي ديگر نيز تملك شده و برخي از اين زمينها حتي به پيمانكار نيز تحويل داده شده است. او با اشاره به توان داخلي در ساخت مترو گفت: دستگاه حفار تي.بي.ام يك دستگاه خارجي است؛ اما به جرأت ميتوانم بگويم كه ۷۰ الي ۸۰ درصد قطعات تي، بي.ام توسط شركتها و تكنسينهاي داخلي ساخته ميشوند. زماني گفت: اما براساس برنامهريزيها در نظر داريم تا سال ۱۴۰۶، ۵ كيلومتر از خط ۱۰ و ايستگاه درياچه چيتگر تا كوهسار را با ۶ ايستگاه به بهرهبرداري برسانيم.