قطار ميانه - اردبيل امسال به حركت در ميآيد
آن طور كه وزير راه و شهرسازي وعده داده، راهآهن ميانه - اردبيل تا پايان امسال به بهرهبرداري ميرسد.به گزارش ايسنا، پروژه راهآهن ميانه - اردبيل بخشي از طرح راه آهن ميانه - اردبيل - پارسآباد است كه با هدف اتصال استان اردبيل و عبور قطارهاي مسافربري و باري در مسيري امن و قابل اطمينان به طول ۱۷۵ كيلومتر از ايستگاه زاويه در راه آهن ميانه - تبريز شروع و با عبور از شهرستان كوثر وارد اردبيل ميشود.
آن طور كه وزير راه و شهرسازي وعده داده، راهآهن ميانه - اردبيل تا پايان امسال به بهرهبرداري ميرسد.به گزارش ايسنا، پروژه راهآهن ميانه - اردبيل بخشي از طرح راه آهن ميانه - اردبيل - پارسآباد است كه با هدف اتصال استان اردبيل و عبور قطارهاي مسافربري و باري در مسيري امن و قابل اطمينان به طول ۱۷۵ كيلومتر از ايستگاه زاويه در راه آهن ميانه - تبريز شروع و با عبور از شهرستان كوثر وارد اردبيل ميشود. آن طور كه گفته ميشود راهآهن ميانه - اردبيل با حداكثر سرعت طراحي ۱۶۰ كيلومتر در ساعت براي قطارهاي مسافري و ۱۲۰ كيلومتر در ساعت براي قطارهاي باري و با پيشبيني سالانه ۶۰۰ هزار مسافر و ۲.۵ ميليون تن بار به تدريج توسعه مييابد و در سال بيستم بهرهبرداري به ظرفيت ۱.۵ ميليون مسافر و چهار ميليون تن بار خواهد رسيد. اين خط آهن كه استارت ساخت آن از ۲۰ سال پيش زده شده هفت ايستگاه در مسير دارد كه شامل چهار مسافري و سه ايستگاه پشتيباني ريل ميشود. بنا به گفته مسوولان مربوطه، اين پروژه ريلي با داشتن ۴۰ درصد تپه ماهور، ۴۰ درصد دشت و ۲۰ درصد مسير كوهستاني سخت، در فاز نخست نيازمند ۳۰ هزار ميليارد ريال اعتبار است. سال گذشته وزير راه و شهرسازي در بازديد از اين پروژه اعلام كرد كه فاز نخست آن تا شهريور ۱۴۰۴ به بهرهبرداري ميرسد.