«هوش مصنوعي» بايد در برنامه درسي لحاظ شود

۱۴۰۴/۰۲/۳۰ - ۰۲:۱۲:۳۳
|
کد خبر: ۳۴۳۶۴۹

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: هوش مصنوعي نه فقط به عنوان فناوري و ابزار بلكه بايد به عنوان بخشي از يك برنامه درسي نيز مطرح باشد.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: هوش مصنوعي نه فقط به عنوان فناوري و ابزار بلكه بايد به عنوان بخشي از يك برنامه درسي نيز مطرح باشد. محمود اماني طهراني، دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش صبح دوشنبه ٢٩ ارديبهشت ماه در نشست خبري هوش مصنوعي و توسعه علوم و فناوري هاي نوين در آموزش و پرورش، اظهار داشت: موضوع هوش مصنوعي در وزارت آموزش و پرورش از باب امنيت در حال حاضر مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از يك فناوري نوين موجب مي شود هم معلمين، هم دانش‌آموزان و هم خانواده‌ها از آن بهره‌مند شوند تا آموزش جذاب‌تر، موثرتر، گوياتر و به‌روزتري را دريافت كنند. يعني اثر به‌كارگيري فناوري‌هاي جديد بر يادگيري، موضوعي است كه نبايد به‌سادگي از كنار آن عبور كرد. او ادامه داد: اما هوش مصنوعي نه فقط به عنوان بخشي از فناوري و ابزار بلكه به عنوان بخشي از يك برنامه درسي نيز بايد مطرح باشد. يعني ما اگر قصد داريم كه شكاف فناوري بين ايران و جهان اتفاق نيفتد، بايد در باشگاه كشورهاي صاحب آن قرار بگيريم. اين كار نيازمند اين است كه براي جوانان‌مان، نوجوانان‌مان و افرادي كه در اين زمينه هوش و استعدادي دارند، زمينه‌اي فراهم كنيم كه با اين عرصه آشنا شوند و علاقه خود را بيازمايند، استعدادهاي آنها آشكار شود و پرورش يابد، تا بتوانند ايفاي نقش كنند. وى تاكيد كرد: جوانان ايراني در عرصه‌هاي متعدد، هوش و استعداد خود را هميشه آشكار كرده‌اند و در عرصه علوم مربوط به كامپيوتر نيز همواره اين پيشتازي در ميان جوانان ايران وجود داشته است. ما بايد به‌صورت نظام‌مند براي شناسايي و پرورش استعدادهاي جوان كشور برنامه‌اي داشته باشيم. او خاطرنشان كرد: بايد در نظر داشت كه فضاي حاكم بر اين كار، فضاي انفرادي يك دستگاه نيست؛ بلكه فضايي است كه بايد دستگاه‌ها دست به دست هم دهند و به كمك هم بيايند. اين موضوع توسط وزير محترم آموزش و پرورش به شوراي عالي آموزش و پرورش سپرده شد تا در اين زمينه اقدامي كنيم. در اين راستا شورا، يك كارگروه تشكيل داد.خروجي كارگروه «سند هوش مصنوعي» بود.