ارسال پيامك تبليغاتي و اطلاع‌رساني بدون اجازه ممنوع است

۱۴۰۴/۰۲/۲۹ - ۰۱:۳۳:۴۸
|
کد خبر: ۳۴۳۵۱۸

باتوجه به سوالات پرتكرار مخاطبان درخصوص دريافت پيامك‌هاي تبليغاتي، معاون طرح‌ريزي و پايش عملكرد اداره كل حفاظت از حقوق مصرف‌كننده تصريح كرد: بر اساس مصوبه ۳-۲۷۰ كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات با عنوان مقررات حاكم بر ارايه خدمات محتوايي پيامكي ارسال هرگونه پيامك انبوه تبليغاتي، اطلاع‌رساني و ارزش افزوده از سوي دارندگان پروانه ارتباطي و فناوري اطلاعات بدون دريافت اجازه قبلي از مشترك ممنوع است.

باتوجه به سوالات پرتكرار مخاطبان درخصوص دريافت پيامك‌هاي تبليغاتي، معاون طرح‌ريزي و پايش عملكرد اداره كل حفاظت از حقوق مصرف‌كننده تصريح كرد: بر اساس مصوبه ۳-۲۷۰ كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات با عنوان مقررات حاكم بر ارايه خدمات محتوايي پيامكي ارسال هرگونه پيامك انبوه تبليغاتي، اطلاع‌رساني و ارزش افزوده از سوي دارندگان پروانه ارتباطي و فناوري اطلاعات بدون دريافت اجازه قبلي از مشترك ممنوع است. به گزارش ايسنا، مهدي قليچ خاني-معاون طرح‌ريزي و پايش عملكرد اداره كل حفاظت از حقوق مصرف‌كننده- درباره راهكارهاي فعال‌سازي و غيرفعال‌سازي دريافت پيامك‌هاي تبليغاتي گفت: پيش از اين به منظور رعايت حقوق مصرف‌كنندگان خدمات ارتباطي و فناوري اطلاعات و ساماندهي دريافت و عدم دريافت پيامك‌هاي انبوه تبليغاتي از تمام سرشماره‌ها، سامانه كد دستوري #۸۰۰* راه‌اندازي شده است و با اين امكان، مشتركان مي‌توانند نسبت به فعال‌سازي يا غيرفعال‌سازي دريافت پيامك‌هاي تبليغاتي براي هر اپراتور اقدام كنند. وي افزود: ارسال‌كنندگان پيامك‌هاي اطلاع‌رساني از سرشماره‌هاي خدماتي نيز ملزم شده‌اند عبارت «لغو ۱۱» را در انتهاي پيامك خود درج كنند تا مشتركان بتوانند با ارسال عدد ۱۱ به سرشماره‌اي كه از آن پيامك دريافت كرده‌اند، ادامه دريافت پيامك را لغو كنند. قليچ خاني درخصوص فعال‌سازي دريافت مجدد اين پيامك‌ها تصريح كرد: علاوه بر اين، مشتركان مي‌توانند براي عضويت مجدد و دريافت پيامك‌هاي اطلاع‌رساني خدماتي (پيامك‌هايي كه پس از عضويت مشترك در باشگاه مشتريان يك شركت يا فروشگاه برايش ارسال مي‌شود)، عدد ۱۲ را به همان سرشماره ارسال كنند. معاون طرح‌ريزي و پايش عملكرد اداره كل حفاظت از حقوق مصرف‌كننده گفت: مشتركاني كه بدون رضايت خود پيامك انبوه دريافت مي‌كنند مي‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگويي به شكايات ۱۹۵ به آدرس https: //195.cra.ir يا تماس با شماره ۱۹۵ شكايت‌هاي خود را براي دريافت پيامك‌هاي تبليغاتي مزاحم ثبت كنند. وي درباره برخورد با متخلفان در اين حوزه افزود: رگولاتوري تمامي شكايت‌هاي مربوط به پيامك‌ها را بررسي و در صورت تكرار تخلف موارد را به كميته رسيدگي به تخلفات دارندگان پروانه ارجاع مي‌دهد تا مطابق با مقررات با متخلفان برخورد شود.