يوتيوب جدول هفتگي پادكست‌هاي برتر راه‌اندازي كرد

۱۴۰۴/۰۲/۲۷ - ۰۱:۰۳:۵۲
|
کد خبر: ۳۴۳۲۶۱

يوتيوب با راه‌اندازي جدول هفتگي پادكست‌هاي برتر، گامي تازه براي تقويت جايگاه خود در دنياي پادكست‌ها برداشت.

يوتيوب با راه‌اندازي جدول هفتگي پادكست‌هاي برتر، گامي تازه براي تقويت جايگاه خود در دنياي پادكست‌ها برداشت. اين جدول، مشابه رتبه‌بندي‌هاي اسپاتيفاي و اپل، پادكست‌هايي است و در حال حاضر پادكست‌هاي محبوبي همچون «The Joe Rogan Experience»، «Kill Tony» و «Rotten Mango» را در صدر خود دارد. به گزارش پيوست به نقل از CNBC، بر اساس اعلام آلفابت، شركت مادر يوتيوب، پادكست‌ها در اين پلتفرم ماهانه بيش از يك ميليارد بازديد فعال دارند. پژوهش اديسون ريسرچ نيز در ماه اكتبر نشان داد كه يوتيوب محبوب‌ترين پلتفرم براي گوش دادن به پادكست است و از اين جنبه بالاتر از اسپاتيفاي و اپل قرار مي‌گيرد. بن مي‌سل‌اس، يكي از بنيان‌گذاران پادكست محبوب  MeidasTouch، معتقد است كه يوتيوب بهترين نرخ بازده تبليغاتي را نسبت به ساير پلتفرم‌ها ارايه مي‌دهد. «يوتيوب جايي نيست كه شما فقط يك محتوا از ديگر منابع را منتشر كنيد. ما مي‌خواهيم روي يوتيوب به عنوان يك كانال تمركز كنيم، درست همان‌گونه كه مردم اخبار تلويزيوني را نگاه مي‌كنند.» پادكست‌هاي ويديويي مدت‌ها است كه به يكي از وزنه‌هاي مهم جهان رسانه تبديل شده‌اند به‌طوري كه در كارزار تبليغاتي دونالد ترامپ در جدال رياست‌جمهوري ايالات متحده در سال ۲۰۲۴ به عنوان يكي از ابزارهاي مهم براي جذب نظر كاربران استفاده شدند. يوتيوب در حال حاضر مهم‌ترين منبع پادكست‌هاي ويديويي است، اما رقباي ديگر نيز با سرمايه‌گذاري گسترده به دنبال جذب اين دسته از محتوا به پلتفرم‌هاي خود هستند. اسپاتيفاي مدت‌ها است روي اين دسته از محتوا تمركز كرده است و اين شركت تنها در اولين سه ماهه سال ۲۰۲۵ بيش از ۱۰۰ ميليون دلار به ناشران و پادكستر‌هاي سراسر جهان پول پرداخت كرده و حمايت خود را از اين دسته ناشران افزايش داده است.