نوسازي اتوبوس‌ها تنها راهكار كاهش سرفاصله حركت‌ها

۱۴۰۴/۰۲/۲۷ - ۰۰:۵۶:۱۸
|
کد خبر: ۳۴۳۲۵۴

رييس كميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران با تأكيد بر اينكه افزايش سر فاصله حركت اتوبوس‌ها هم به كمبود ناوگان و هم بعد از آن به فرسودگي اتوبوس‌ها، ارتباط دارد، گفت: اين امر موجب ناكارآمدي ناوگان مي‌شود و چاره كار چيزي جز افزايش تعداد اتوبوس‌ها و جايگزيني اتوبوس‌هاي نو با قديمي نيست.

رييس كميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران با تأكيد بر اينكه افزايش سر فاصله حركت اتوبوس‌ها هم به كمبود ناوگان و هم بعد از آن به فرسودگي اتوبوس‌ها، ارتباط دارد، گفت: اين امر موجب ناكارآمدي ناوگان مي‌شود و چاره كار چيزي جز افزايش تعداد اتوبوس‌ها و جايگزيني اتوبوس‌هاي نو با قديمي نيست. جعفر تشكري هاشمي در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: در طول سال‌هاي گذشته متأسفانه نوسازي ناوگان اتوبوسراني چه در بخش دولتي و چه در بخش خصوصي يا با كندي صورت گرفته يا اساسا نوسازي اتوبوس انجام نشده است. او بيان كرد: به دليل عدم نوسازي اتوبوس‌ها، شاهد از رده خارج شدن تعداد زيادي اتوبوس هستيم كه به دليل فرسودگي زياد قادر به ادامه ارايه خدمات نيستند و اسقاط شدند و چه اتوبوس‌هايي كه به دليل فرسودگي راندمان بالايي ندارند و بايستي شهرداري تهران و شوراي شهر در مورد جايگزيني اتوبوس‌هاي فرسوده چاره‌انديشي كنند. رييس كميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران با تأكيد بر اينكه در زمان بررسي بودجه سال ۱۴۰۴ به موضوع ناكارآمدي ناوگان توجه نشد، افزود: علاوه بر افزايش اعتبارات اين حوزه، قرار شده است تا مدلي در مورد نوسازي ناوگان به دست بيايد. تشكري هاشمي افزود: شوراي شهر تهران چاره كاهش سر فاصله اتوبوس‌ها را مي‌داند و در بودجه سال جاري اعتبارات خوبي را براي نوسازي در نظر گرفته است.