اصلاح ۱۳۱ نقطه حادثهخيز جادهاي با ۴ همت هزينه
مطابق آمارهاي وزارت راه و شهرسازي، ۱۳۱ نقطه حادثهخيز جادهاي تا پايان شهريورماه امسال اصلاح ميشود، امري كه به گفته كارشناسان نيازمند دستكم چهار همت اعتبار است.
مطابق آمارهاي وزارت راه و شهرسازي، ۱۳۱ نقطه حادثهخيز جادهاي تا پايان شهريورماه امسال اصلاح ميشود، امري كه به گفته كارشناسان نيازمند دستكم چهار همت اعتبار است. به گزارش تسنيم، 887 نقطه پُرتصادف مصوب كميسيون ايمني راههاي كشور داريم كه در سال 1402 تعداد 412 نقطه و در سال گذشته 336 نقطه از آنها اصلاح شد.سال گذشته، اصلاح 544 نقطه شامل پروژههاي نيمه تمام و نقاط مستعد حادثه در دستور كار قرار گرفت. در اين زمينه مديركل دفتر نگهداري علائم، تجهيزات و توسعه ايمني راه سازمان راهداري و حمل و نقل جادهاي به ايرنا گفت: اسفند ماه 1401 تعداد 887 نقطه پُرتصادف توسط كميسيون ايمني راههاي كشور مصوب و ابلاغ و پس از آن مقرر شد طي مدت دو سال (يعني تا پايان شهريور 1404) اين نقاط حادثه خيز اصلاح شود. محمد راشد مدرس گرجي بيان كرد: از همان زمان فرايند نحوه اصلاحي نقاط با هماهنگي ادارهكل راهداري استانها با برگزاري جلسات متعدد و با استفاده از توان شركتهاي مهندس مشاور از ارديبهشت 1402 آغاز شد و تا امروز 756 نقطه از 888 نقطه ياد شده اصلاح شده است. اوبا اشاره به منابع مورد نياز انجام اين مهم، گفت: سال گذشته مقرر شد هشتهزار ميليارد تومان توسط دولت از محل منابع عمومي و مولدسازي داراييها اختصاص يابد و حتي استانداران آن را امضا كرده بودند، اما در نهايت فقط 200 ميليارد تومان آن محقق شد؛ به اين ترتيب سازمان راهداري از محل منابع موجود خود اين پروژه را به پيش برده است. مدرس گرجي از آغاز مجدد فرايند شناسايي نقاط پر تصادف از هفته گذشته خبر داد و يادآور شد: نقاطي كه پيش از اين مصوب شده بود مربوط به سالهاي 1398 تا 1400 بود و فرايند جديد شناسايي نقاط پرتصادف مربوط به سالهاي 1400 تا 1403 خواهد بود كه آمار آن را پليس در اختيار سازمان راهداري قرار ميدهد. مديركل دفتر نگهداري علائم، تجهيزات و توسعه ايمني راه سازمان راهداري اظهار كرد: براي كل 887 نقطه حادثه خيز ياد شده، در سال 1401 برآورد شد كه نيازمند 10 همت اعتبار است، اين در حالي است كه فهرست بهاي مربوطه طي اين سالها دستكم سالي 30 درصد افزايش داشته است. مدرس گرجي اضافه كرد: در سال 1403 فقط از محل منابع داخلي سازمان راهداري براي حذف و اصلاح نقاط حادثه خيز 6 هزار ميليارد تومان هزينه شد، رقمي كه در سال 1402 بيش از سههزار و 500 ميليارد تومان بود.