شيوع ۶ درصدي اختلالات يادگيري در دانش‌آموزان ابتدايي

۱۴۰۴/۰۲/۲۲ - ۰۱:۳۸:۰۸
|
کد خبر: ۳۴۲۷۴۸

شيوع اختلالات يادگيري در ميان دانش‌آموزان مقطع ابتدايي بين ۵ تا ۶ درصد است و اين ميزان در پسران به‌مراتب بيشتر از دختران گزارش شده است.

شيوع اختلالات يادگيري در ميان دانش‌آموزان مقطع ابتدايي بين ۵ تا ۶ درصد است و اين ميزان در پسران به‌مراتب بيشتر از دختران گزارش شده است. سيدعلي حسيني، رييس دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي اظهار كرد: شيوع اختلالات يادگيري در ميان دانش‌آموزان ابتدايي بين 5 تا 6 درصد است و اين ميزان در پسران به‌مراتب بيشتر از دختران گزارش شده است. وي افزود: اختلالات يادگيري طيفي از مشكلات در كودكان را شامل مي‌شود كه عمدتاً در سال‌هاي نخست زندگي قابل شناسايي نيست و معمولاً در دوره پيش‌دبستاني يا پايه‌هاي اول و دوم ابتدايي تشخيص داده مي‌شود؛ اين اختلالات، كودكان را نيازمند دريافت خدمات توانبخشي تخصصي مي‌سازد. رييس دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي گفت: بسياري از اختلالات يادگيري در دوره پيش‌دبستاني و پايه‌هاي ابتدايي شناسايي مي‌شوند و حضور تيم‌هاي توانبخشي در مدارس نقش موثري در تشخيص و درمان به‌موقع اين اختلالات دارد. همچنين آموزش معلمان و تعامل آنها با گروه‌هاي توانبخشي مي‌تواند به بهبود فرآيند تشخيص و درمان كمك شاياني كند. رييس دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي با تأكيد بر ضرورت پوشش بيمه‌اي خدمات توانبخشي، به‌ويژه در گروه سني كودكان، خاطرنشان كرد: تنها بيمارستان توانبخشي كشور، بيمارستان رفيده است و اين نشان‌دهنده ظرفيت‌هاي فراوان توسعه در اين حوزه است. كشور ما آسيب‌پذير است؛ حوادث جاده‌اي و نگراني از پديده سالمندي جمعيت، ايجاب مي‌كند كه توجه جدي‌تري به توانبخشي داشته باشيم. توانبخشي كودكان از اهميت بالايي برخوردار است، چراكه كودكان آينده‌ساز جامعه‌اند و هرچه زودتر در مشكلات فرآيند رشد آنها مداخله كنيم، نتايج بهتري از درمان حاصل خواهد شد.