جدول قیمت خودروهای کارکرده امروز جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ / برلیانس، پژو ۴۰۵ و پراید چند میلیون شد؟

۱۴۰۴/۰۲/۱۹ - ۱۸:۳۰:۰۲
کد خبر: ۳۴۲۴۴۷

قیمت خودروهای کارکرده در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ را بخوانید.

به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، براساس قیمت خودروهای کارکرده در ۱۹ اردیبشهت ۱۴۰۴، رنو ساندرو دنده ای مدل ۱۳۹۵ بدون رنگ با ۲۲۰ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۷۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۵ گلگیر رنگ با ۲۵۰ هزار کیلومتر کارکرد نیز به قیمت ۷۶۰ میلیون تومان آگهی شده است.

در میان آگهی های پراید کارکرده، به پراید ۱۴۱ مدل ۱۳۸۸با یک لکه رنگ و ۱۹۷ هزار کیلومتر کارکرد برخوردیم که قیمت آن حوالی ۴۶۵ میلیون تومان تعیین شده است. در آگهی دیگری سمند LX XU۷ مدل ۱۳۹۷ بدون رنگ با ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد نزدیک به ۴۶۵ میلیون تومان ارزشگذاری شده است. در جدول زیر لیست قیمت خودروهای کارکرده امروز ۱۹ اردیبشهت ۱۴۰۴ تهیه شده است.

قیمت خودروهای کارکرده امروز ۱۹ اردیبشهت ۱۴۰۴

برند مدل (سال) رنگ/وضعیت بدنه کارکرد(کیلومتر) قیمت(تومان)
رنو ساندرو دنده ای ۱۳۹۵ سفید/بدون رنگ ۲۲۰,۰۰۰ ۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
برلیانس H۲۳۰ دنده ای ۱۳۹۷ سفید/بدون رنگ ۱۸۴,۰۰۰ ۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تندر ۹۰ E۲ ۱۳۹۵ سفید/گلگیر رنگ ۲۵۰,۰۰۰ ۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۱۳۸۹ سفید/یک لکه رنگ ۲۴۰,۰۰۰ ۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۴۰۵ SLX ۱۳۹۶ سفید/دور رنگ ۳۲۰,۰۰۰ ۴۴۵,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۴۱ ۱۳۸۸ نقره ای/یک لکه رنگ ۱۹۷,۰۰۰ ۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
سمند LX XU۷ ۱۳۹۷ سفید/بدون رنگ ۱۰۰,۰۰۰ ۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تیبا صندوق دار دوگانه سوز ۱۳۹۳ نوک مدادی/دو لکه رنگ ۲۲۵,۰۰۰ ۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰

مقایسه فنی تندر ۹۰ پلاس با شاهین

پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر رنو تندر ۹۰ پلاس که می‌تواند حداکثر ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور را از طریق دو گیربکس ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک در اختیار راننده قرار دهد، برای سال‌ها بر روی محصولات اقتصادی رنو نصب شده و امتحان خود را به عنوان یک پیشرانه پر بازده و کم استهلاک پس داده است. این موضوع علاوه بر پیشرانه، درباره گیربکس‌های مذکور نیز صدق می‌کند. به طور خلاصه، قابلیت‌های قوای محرکه تندر ۹۰ پلاس مهم‌ترین فاکتوری است که مشتریان را به سمت خرید آن سوق می‌دهند. 

سایپا شاهین در ابتدا قرار بود با پیشرانه ۱۶۵۰ سی‌سی برلیانس و یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک وارد بازار شود، اما پس از آغاز تحریم‌ها، امکان این کار وجود نداشت و مهندسان سایپا با اعمال برخی تغییرات فنی و نصب توربوشارژ بر روی پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر M۱۵ که بر روی محصولات سری X۲۰۰ (شامل انواع تیبا و کوییک) نصب می‌شود، آن را با پلتفرم تغییر یافته تویوتا تطبیق دهند. توان خروجی این پیشرانه پس از اقدامات سایپا، به ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور خروجی آن نیز به ۱۶۵ نیوتون متر رسیده است. انتقال دهنده این توان به چرخ‌های جلوی سایپا شاهین نیز بر عهده یک گیربکس ۵ سرعته دستی قرار دارد. توانایی این پیشرانه قابل قبول به نظر می‌رسد، اما اصلا نباید انتظار عملکرد ویژه‌ای از آن داشت، زیرا همانند پیشرانه رنو تندر ۹۰ پلاس کاملا در سطح یک محصول اقتصادی عمل کرده و شتاب مشابهی دارد.