با حكمراني داده، توزيع عادلانه ثروت و يارانه‌ها محقق مي‌شود

۱۴۰۴/۰۲/۱۷ - ۲۱:۱۵:۲۳
|
کد خبر: ۳۴۲۳۴۰

رييس سازمان فناوري اطلاعات گفت: بديهي است كه بر مبناي حكمراني داده مي‌توان توزيع عادلانه ثروت و يارانه‌ها نيز رقم زد. به گزارش مهر به نقل از سازمان فناوري اطلاعات ايران، محمدمحسن صدر در ايين بهره‌برداري از سامانه فوريت‌هاي اداري (فواد) اظهار داشت: در همه دستگاه‌ها، ارايه خدمات بايد در مسير افزايش رضايت عمومي و تسهيل دسترسي مردم به خدمات قرار گيرد.

رييس سازمان فناوري اطلاعات گفت: بديهي است كه بر مبناي حكمراني داده مي‌توان توزيع عادلانه ثروت و يارانه‌ها نيز رقم زد. به گزارش مهر به نقل از سازمان فناوري اطلاعات ايران، محمدمحسن صدر در ايين بهره‌برداري از سامانه فوريت‌هاي اداري (فواد) اظهار داشت: در همه دستگاه‌ها، ارايه خدمات بايد در مسير افزايش رضايت عمومي و تسهيل دسترسي مردم به خدمات قرار گيرد. اين رويكرد به عنوان يكي از اولويت‌هاي اساسي دولت چهاردهم مورد توجه ويژه قرار دارد. وي در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه سه‌جانبه ميان سازمان فناوري اطلاعات ايران (به عنوان نماينده وزارت ارتباطات)، سازمان اداري و استخدامي كشور و شركت ايرانسل، گفت: در چارچوب اين تفاهم‌نامه، آماده سازي اين سامانه توسط ايرانسل انجام شده است. انتخاب ايرانسل به دليل عملكرد موفق اين شركت در توسعه و مديريت پلتفرم‌هاي متنوع و كارآمد و تجربه تعامل با ذي‌نفعان مختلف را بوده است. رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران با اشاره به تصويب نقشه راه توسعه دولت هوشمند، خاطرنشان كرد: در اين سند، وظايف مشخصي براي دستگاه‌هاي اجرايي تعيين شده و اقدامات موثري در مسير تحقق دولت هوشمند آغاز شده است. حكمراني داده مهم‌ترين اصل براي بهبود كيفيت خدمات و شفافيت در هر عرصه است و بديهي است كه بر مبناي حكمراني داده مي‌توان توزيع عادلانه ثروت و يارانه‌ها نيز رقم زد. صدر در پايان تأكيد كرد: اجراي پروژه‌هايي مانند پايگاه نشاني استاندارد ملي GNAF و تقويت حكمراني داده، از اولويت‌هاي مهم دولت چهاردهم و رييس‌جمهور محترم است كه با تاكيد وزير محترم ارتباطات به صورت جدي در حال پيگيري است. سامانه فوريت‌هاي اداري (فواد) با هدف رسيدگي سريع و موثر به شكايات و مشكلات مردم در دستگاه‌هاي اجرايي طراحي شده و بخشي از برنامه دولت براي تحقق دولت هوشمند و ارتقاي كيفيت خدمات عمومي است. سامانه فواد با همكاري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، سازمان اداري و استخدامي كشور و اپراتور ايرانسل اجرا شده است. از جمله قابليت‌هاي اين سامانه، امكان ثبت و پيگيري فوري شكايات اداري از طريق شماره تماس ۱۲۸ است، كه به شهروندان اين امكان را مي‌دهد تا در صورت مواجهه با مشكلات اداري، به سرعت موضوع را گزارش دهند و پاسخ مناسب دريافت كنند. اجراي آزمايشي اين سامانه در استان قزوين آغاز شده و بزودي در سطح ملي گسترش خواهد يافت.