بهرهبرداري از ۳۹ كيلومتر مسير و ۱۹ ايستگاه مترو
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل ريلي طي دوره اخير مديريت شهري را تشريح كرد وگفت: بهرهبرداري از ۳۹ كيلومتر مسير به همراه ۱۹ ايستگاه و تكميل ۲۰ ورودي جديد ايستگاهها (افزايش طول شبكه مترو تهران به ۳۱۰ كيلومتر با ۱۶۰ ايستگاه) از اهم فعاليتهاي اين دوره مديريت شهري است.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل ريلي طي دوره اخير مديريت شهري را تشريح كرد وگفت: بهرهبرداري از ۳۹ كيلومتر مسير به همراه ۱۹ ايستگاه و تكميل ۲۰ ورودي جديد ايستگاهها (افزايش طول شبكه مترو تهران به ۳۱۰ كيلومتر با ۱۶۰ ايستگاه) از اهم فعاليتهاي اين دوره مديريت شهري است. به گزارش ايسنا، محسن هرمزي ادامه داد: سامانه مترو شهر تهران داراي ۱۵۰۷ دستگاه واگن مشتمل بر هزار و ۱۸۱ دستگاه واگن يك طبقه، ۲۶۰ دستگاه واگن دوطبقه و ۶۶ دستگاه لكوموتيو است كه در حال حاضر با بهرهگيري از ۱۴۰۲ دستگاه واگن، بهطور متوسط روزانه تعداد ۲ ميليون سفر در اين سامانه انجام ميگيرد. او ادامه داد: در حال حاضر خطوط تحت بهرهبرداري سامانه مترو تهران شامل ۶ خط درونشهري و يك خط برونشهري به طول ۳۱۰ كيلومتر با ۱۶۰ ايستگاه است. هرمزي بيان كرد: همچنين اورهال ۴۳۹ دستگاه واگن و انعقاد قرارداد تأمين قطعات يدكي موردنياز اورهال ناوگان و تجهيزات ثابت مترو به ارزش ۳,۵۷۵ ميليارد تومان از ديگر اقدامات اين دوره است.
اورهال ۱۰۰ دستگاه واگن در سال ۱۴۰۳
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به قرارداد ۷۹۱ واگن گفت: در ابتدا تعداد ناوگان اين قرارداد ۶۳۰ دستگاه بود كه به ۷۹۱ دستگاه واگن افزايش پيدا كرد. هرمزي اظهار كرد: اين قرارداد با گشايش LC توسط بانك شهر و پرداخت بخشي از پيش پرداخت وارد فاز اجرايي شد. البته مدت زمان قرارداد و تفاهم جهت تحويل اولين رام قطار پس از ۱۲ ماه كاهش پيدا كرد و طراحي پايه و اخذ تاييد كنسرسيوم به اتمام رسيد. او به قرارداد ۱۱۳ دستگاه واگن ملي نيز پرداخت و تصريح كرد: ساخت بدنه ۳ رام قطار در دست اقدام قرار گرفت و با اتمام عقد قراردادهاي تأمين سيستم رانش، مجموعه كامل بوژي، بدنه كامل، ترمز و درب، پيگيري عقد قراردادهاي سيستم PIS كابل و كوپلر، ۳ رام قطار تا تابستان ۱۴۰۴ تحويل خواهد شد.
معاون شهردار تهران گفت: اورهال ۱۰۰ دستگاه واگن (شامل ۹۸ دستگاه واگن يك طبقه و ۲ دستگاه واگن دو طبقه) نيز از ديگر اقدامات تاثيرگذار در سال ۱۴۰۳ بود كه سبب دميدن نفس تازه به ناوگان ريلي شد.