فعاليت ۱۳۱۸ پله برقي در مترو

۱۴۰۴/۰۲/۱۱ - ۰۰:۱۵:۱۷
|
کد خبر: ۳۴۱۵۹۲

معاون مهندسي شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه درباره وضعيت پله‌هاي برقي در مترو اظهار كرد: طبق آخرين آمار از ۱۳۱۸ دستگاه پله برقي، به‌طور ميانگين روزانه تنها يك يا دو دستگاه خاموش بوده‌اند كه مشكل هندريل داشته‌اند و در حال حاضر، اين مشكل در حال رفع شدن است.

معاون مهندسي شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه درباره وضعيت پله‌هاي برقي در مترو اظهار كرد: طبق آخرين آمار از ۱۳۱۸ دستگاه پله برقي، به‌طور ميانگين روزانه تنها يك يا دو دستگاه خاموش بوده‌اند كه مشكل هندريل داشته‌اند و در حال حاضر، اين مشكل در حال رفع شدن است. ‌حجت‌الله قائد رحمتي در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: به‌طور كلي، اكثر پله‌هاي برقي در حال حاضر با كمترين خاموشي فعاليت دارند كه البته بلافاصله پس از اطلاع از هر‌گونه خرابي، تيم‌هاي تعمير و نگهداري را به محل اعزام مي‌كنيم تا مشكلات رفع شوند و قطعات به سرعت تأمين شوند. او به مشكلات موجود در تأمين قطعات و تعميرات تجهيزات مترو اشاره كرد و گفت: معمولاً خرابي‌ها در كمترين زمان ممكن، يعني در حدود يكي دو ساعت، برطرف مي‌شود، مگر اينكه ايراد خاصي پيش بيايد يا نياز به قطعه خاصي باشد. معاون مهندسي شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه افزود: در مجموع، براي قطعات خاص، مثلاً در برخي پله‌ها كه تنها تعداد كمي از آنها در سراسر شبكه داريم، نياز به زمان بيشتري براي تأمين قطعه داريم. با اين حال، سعي كرده‌ايم اين زمان را به حداقل برسانيم و اكنون مي‌توانيم اين تأمين قطعات را در كمتر از دو يا سه روز انجام دهيم. رحمتي به استفاده از قطعات ساخت داخل اشاره كرد و گفت: ما در حال حاضر، در تجهيزات مختلف، از‌جمله پله‌هاي برقي، تا حد زيادي به قطعات داخلي تكيه داريم. در پله‌هاي برقي، بيش از ۹۰درصد قطعات از توليدات داخلي تأمين مي‌شود. همچنين در تجهيزات قطارهاي دي‌سي و اي‌سي هم به تدريج درصد استفاده از قطعات داخلي افزايش مي‌يابد.