وزير صمت: تعرفه خودروهاي وارداتي را كاهش ميدهيم
وزير صمت اعلام كرد: درصدد هستيم قيمت خودروهاي وارداتي با تغيير تعرفه ورودي گمرك خيلي بالا نرود و در عين حال تعرفهها را كاهش بدهيم. سيد محمد اتابك گفت: وزارت نيرو قول داده است كه ناترازي انرژي را برطرف كند.
وزير صمت اعلام كرد: درصدد هستيم قيمت خودروهاي وارداتي با تغيير تعرفه ورودي گمرك خيلي بالا نرود و در عين حال تعرفهها را كاهش بدهيم. سيد محمد اتابك گفت: وزارت نيرو قول داده است كه ناترازي انرژي را برطرف كند. وزارت صمت نيز در ساخت نيروگاهها و انرژيهاي تجديدپذير اقدامات جدي داشته است. وي با بيان اينكه قيمت خودروها توسط سازمان حمايت بررسي ميشود، ابراز اميدواري كرد «تغييرات زيادي در قيمتها نداشته باشيم.» با اين حال امكان تغيير قيمتها را رد نكرد. اتابك ادامه داد: درصدد هستيم قيمت خودروهاي وارداتي با تغيير تعرفه ورودي گمرك خيلي بالا نرود و در عين حال تعرفهها را كاهش بدهيم. وي با اشاره به راهبردهاي وزارت صمت براي تحقق شعار سال گفت: سرمايهگذاري در توليد اصل حركت وزارت صمت است كه كار خوبي روي آن انجام شده و برنامهريزي شده است كه مشاركت مردمي را افزايش بدهيم. وزير صمت اضافه كرد: هماهنگي درخصوص افزايش مشاركت مردمي و عام كردن سهام بنگاههاي موجود با بورس و بازار سرمايه انجام شده تا مردم مشاركت خوبي داشته باشند. وي اظهار داشت: همچنين بايد بنگاههاي ارزندهاي را كه سودده هستند، جدا كنيم تا سرمايهگذاري براي توليد شكل بگيرد، در اين راستا دولت بايد همزمان به بازارهاي موازي كه مولد نيستند، توجه كند. اين عضو كابينه دولت چهاردهم با اشاره به انتقال صنايع آببر به سواحل گفت: دولت بهدنبال توسعه صنايع دريامحور و عدم ايجاد و راهاندازي كارخانجات در مناطق با كمبود آب و انرژي است. وي بيانداشت: در تلاشيم تراز زنجيرههاي مختلف را به وجود بياوريم و به صنايع آببر داخل كشور و فلات اصلي مجوز ندهيم، بلكه آنها را به حاشيه سواحل هدايت كنيم. اتابك در خصوص سرمايهگذاريهايي كه پيش از اين در مناطق مركزي كشور ايجاد شده است، خاطرنشان كرد: در اين زمينه خط لوله انتقال آب از خليج فارس و درياي عمان پيشبيني و كار شده است. وي ادامهداد: بخشي از اين خط انتقال، آب شرب است كه هزينههاي اين انتقال بايد توسط وزارت نيرو انجام شود، اما هزينههاي انتقال آب صنعتي بهعهده وزارت صمت است و درصدد هستيم اين خط لولهها را به نتيجه برسانيم.