ميزان واردات و اسقاط كاميون‌ برابر نيست

۱۴۰۳/۱۲/۱۹ - ۰۱:۱۲:۵۲
|
کد خبر: ۳۳۶۸۲۰

رييس سازمان راهداري كشور ضمن اشاره به اينكه در بخش كاميون ناترازي داريم و ميزان واردات و اسقاط برابر نيست، گفت: در حاضر واردات كاميون انجام مي‌شود اما اسقاط، نه؛ لذا اين امر باعث افزايش كاميون‌ها و افزايش خواب كاميون‌ها در بنادر شده و نارضايتي راننده‌ها را در پي داشته است. رضا اكبري در گفت‌وگو با ايسنا، در پاسخ به آخرين وضعيت نوسازي كاميون‌ها در كشور اظهار كرد: در حال حاضر تعداد كاميون‌ها در كشور زياد است.

رييس سازمان راهداري كشور ضمن اشاره به اينكه در بخش كاميون ناترازي داريم و ميزان واردات و اسقاط برابر نيست، گفت: در حاضر واردات كاميون انجام مي‌شود اما اسقاط، نه؛ لذا اين امر باعث افزايش كاميون‌ها و افزايش خواب كاميون‌ها در بنادر شده و نارضايتي راننده‌ها را در پي داشته است. رضا اكبري در گفت‌وگو با ايسنا، در پاسخ به آخرين وضعيت نوسازي كاميون‌ها در كشور اظهار كرد: در حال حاضر تعداد كاميون‌ها در كشور زياد است. در اين چند سال بيش از ۳۰ هزار كشنده به كشور وارد و به ناوگان اضافه شده است اما كمتر از اين عدد اسقاطي داشتيم. او افزود: شرايط اسقاط در كشور براساس قوانين به نوعي تنظيم شده كه يك كشنده وارد مي‌شود ولي كشنده فرسوده ديگر اسقاط نمي‌شود. بنابراين هرچه وارد شده به ناوگان اضافه مي‌شود و تعداد را بالا مي‌برد. وي گفت: در اين قسمت كمبودي نداريم، بلكه ناترازي در تعداد كاميون اتفاق افتاده است. درحال حاضر خواب كاميون‌ها در بنادر از جمله بندرعباس براي بارگيري افزايش پيدا كرده و نارضايتي راننده‌ها زياد شده است. بايد حتما يك كاميون كه وارد مي‌كنيم يك تا دو برابر، اسقاط كاميون فرسوده داشته باشيم تا سن ناوگان كاهش و بهره‌وري افزايش يابد. قوانيني كه براي نوسازي ناوگان در سال‌هاي قبل مصوب شده اسقاط را به عنوان يه شرط الزامي قرار نداده كه به آن اعتراض كرديم و به دنبال اصلاح قانون هستيم. معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه هر كاميوني كه قرار است به ناوگان اضافه شود حتماً خواست وزارت راه اين است كه حداقل معادل و مشابه آن اسقاط شود، اظهار كرد: در اين صورت نوسازي بايد اتفاق بيفتد و تعادل نيز برقرار شود، زيرا هرچه كاميون جديد اضافه شود تعادل برهم مي‌ريزد.