تشكيل «غير حضوري» پرونده درماني براي بيمهشدگان تاميناجتماعي
پروژه تشكيل «پرونده الكترونيكي بيماران» بيمه شده تاميناجتماعي بدون مراجعه آنها و به صورت «غيرحضوري» توسط شركت مشاور مديريت و خدمات ماشيني تامين اجتماعي اجرا شد كه گام مهمي در جهت توسعه سامانههاي مكانيزه بهداشتي و درماني محسوب ميشود.
پروژه تشكيل «پرونده الكترونيكي بيماران» بيمه شده تاميناجتماعي بدون مراجعه آنها و به صورت «غيرحضوري» توسط شركت مشاور مديريت و خدمات ماشيني تامين اجتماعي اجرا شد كه گام مهمي در جهت توسعه سامانههاي مكانيزه بهداشتي و درماني محسوب ميشود. مهندس رامين معتمد، مدير خدمات نرم افزارهاي درماني اين شركت با تاكيد بر پيشرفت روز افزون استفاده از فناوريهاي نوين براي بهبود ارائه خدمات پزشكي در سيستمهاي درماني اظهاركرد: يكي از اين تغييرات مهم (استفاده از فناوريهاي نوين)، پيادهسازي گايدلاينهاي مربوطه، جهت تشكيل پرونده بيماران به صورت الكترونيكي و بدون مراجعه است. پروژه تشكيل پرونده الكترونيكي بيماران بدون مراجعه توسط كارشناسان نرمافزارهاي درماني شركت اجرا شده است كه گام مهمي در جهت توسعه سامانههاي مكانيزه بهداشتي و درماني محسوب ميشود. وي افزود: اين اقدام نه تنها صرفهجويي در زمان و افزايش دقت و كارايي را در پي دارد كه ميتواند تأثير مثبتي بر كيفيت خدمات پزشكي داشته باشد. معتمد در ادامه تصريح كرد: با اجراي پروژه تشكيل پرونده غيرحضوري بيماران، مراحل تشكيل پرونده آنها به سه مرحله پرسشنامه درمانگري، بررسي سابقه، ايجاد پرونده جديد تقسيم ميشود. به گفته مدير خدمات نرم افزارهاي درماني شركت مشاور مديريت و خدمات ماشيني تامين، در مرحله پرسش و پاسخ، پزشك سوالات مرتبط با هر دارو را پاسخ داده و تاريخ پايان پرونده را مشخص ميكند، سپس اين اطلاعات توسط سامانه نسخه الكترونيك تحليل ميشود. در مرحله بررسي سابقه، پس از جمعآوري و تحليل اطلاعات در سامانه نسخه الكترونيك، سامانه تاييد نسخه معاونت درمان بهطور خودكار و با بررسي پرونده بيمار، در صورت نياز اقدام به تشكيل يا ويرايش پرونده ميكند. نهايتا در صورتي كه بيمار پيشتر پروندهاي نداشته باشد، سامانه به صورت خودكار پرونده جديد براي بيمار ايجاد ميكند. در صورت وجود پرونده قبلي با ثبت مراجعه جديد، دريافت خدمات را تسريع ميكند.