مديرعامل ايرانخودرو: هيچ سازندهاي حذف نميشود
عادل پيرمحمدي ضمن اشاره به تغييرات ساختاري و مديريتي ايرانخودرو، از تلاش براي تقويت توليد داخلي و توقف واردات قطعاتي كه ظرفيت توليد آنها در كشور وجود دارد، خبر داد. او تاكيد كرد كه در راستاي سياستهاي جديد هياتمديره، رويكردهاي گذشته تنظيم و اصلاح خواهد شد تا وضعيت شركت بهبود يابد.
عادل پيرمحمدي ضمن اشاره به تغييرات ساختاري و مديريتي ايرانخودرو، از تلاش براي تقويت توليد داخلي و توقف واردات قطعاتي كه ظرفيت توليد آنها در كشور وجود دارد، خبر داد. او تاكيد كرد كه در راستاي سياستهاي جديد هياتمديره، رويكردهاي گذشته تنظيم و اصلاح خواهد شد تا وضعيت شركت بهبود يابد.
عادل پيرمحمدي در مراسم معارفه مديرعامل جديد ساپكو، همچنين تاكيد كرد: براساس سياستهاي جديد هياتمديره، تلاش بر اين خواهد بود كه اقدامات موازي براي واردات قطعاتي كه توانايي و ظرفيت توليد آن در زنجيره تامين داخل كشور وجود دارد، متوقف شود و رويكردهاي گاه متفاوتي كه در سه تا چهارسال اخير وجود داشته، براساس اين اصول تنظيم خواهند شد.
پيرمحمدي با اشاره به تغييرات اخير در اين شركت، اعلام كرد: پس از واگذاري مديريت ايرانخودرو به بخش خصوصي، انتظارات زيادي براي بهبود شرايط اين شركت وجود دارد.
مديرعامل ايران خودرو افزود: سهم تامين سازندگان قطعات ايرانخودرو كاهش نخواهد يافت و هيچ سازندهاي حذف نميشود. اولويت ما همكاري با سازندگان خرد است و اين همكاريها با رعايت ضوابط خاص و با ملاك بودن قيمت و كيفيت رقابتي ادامه خواهد يافت.
او از توليد تارا هيبريدي و موتور EFP توربو شارژ بر پايه سوخت CNG در سال آينده خبر داد و گفت: با اين تغيير مصرف سوخت هر خودرو تارا ۳۵ درصد كاهش پيدا ميكند. از سوي ديگر، موتور EFP توربو شارژ با سوخت CNG با گشتاور ۲۴۰ نيوتن بر متر كه يكي از كارهاي ابتكاري مجموعه ايران خودرو است، سال آينده توليد خواهد شد.
موتور توربو شارژ با اين ميزان گشتاور يكي از كارهايي است كه كمتر خودروسازي در دنيا توانايي توليد آن را دارد.