فصل جديد پتروشيميها
سالها بود كه شركتهاي پتروشيمي از نرخهاي خدمات جانبي شركتهاي همگروه خود ناراضي بودند و در اين سالها نارضايتي خود را به شكلهاي مختلف و حتي با بردن شكايت خود به خانه عدالت بيان كردند. اين آتش زير خاكستر بعد از سالها شعلهور شد و در ۱۸ ديماه سال جاري دامنگير همه شركتهاي مصرفكننده و ارايهدهنده يوتيليتي شد.
سالها بود كه شركتهاي پتروشيمي از نرخهاي خدمات جانبي شركتهاي همگروه خود ناراضي بودند و در اين سالها نارضايتي خود را به شكلهاي مختلف و حتي با بردن شكايت خود به خانه عدالت بيان كردند. اين آتش زير خاكستر بعد از سالها شعلهور شد و در ۱۸ ديماه سال جاري دامنگير همه شركتهاي مصرفكننده و ارايهدهنده يوتيليتي شد. شروع اين موضوع از آنجايي بود كه دو پتروشيمي با نمادهاي «جم» و «زاگرس» از «بفجر» و «زاگرس» شكايتي مبني بر صحيح نبودن نرخ خدمات جانبي تنظيم كرده و آن را به دست مراجع قضايي رساندند. ديوان عدالت اداري مسووليت تعيين تكليف نرخ خدمات جانبي پتروشيميها را برعهده گرفت و در نهايت امر حكمي را صادر كرد؛ در اين حكم آمده بود كه نرخ يوتيليتي شركتهاي ارايهدهنده آن پذيرفته نيست و بايد اين نرخ از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ ابطال شود و دوباره همه آنها بررسي و تعيين و تكليف شوند تا عدالت برقرار شود و اين داستان بيپايان مهر اتمام بر پيشانياش بخورد، اما همهچيز آنطور كه تصور ميشد پيش نرفت. شايد بهنظر برسد كه اين حكم به همه موارد مذكور خاتمه داد و اين مشكل ناگهان برطرف شد، اما حقيقت اينكه با صدور حكمي كه پيشتر به آن پرداختيم تمامي صورتهاي مالي پتروشيميها بايد تغيير ميكرد و صورتهاي مالي نيز اصلاح ميشد تا شفافسازي كامل انجام ميشد.