تاكيد بر انطباق سن معاينه فني با سن گارانتي
معاون حمل و نقل شهرداري تهران بر لزوم انطباق سن معاينه فني با سن گارانتي تأكيد كرد. به گزارش ايسنا، محسن هرمزي با تأكيد بر اينكه باید آييننامهاي براي معاينه فني خودروهاي برقي بايد داشته باشيم و كمك كنيد كه اين آييننامه را تدوين كنيم، گفت: موضوع تردد خودروي پلاك شهرستان بايد مورد تاكيد جدي قرار بگيرد.
معاون حمل و نقل شهرداري تهران بر لزوم انطباق سن معاينه فني با سن گارانتي تأكيد كرد. به گزارش ايسنا، محسن هرمزي با تأكيد بر اينكه باید آييننامهاي براي معاينه فني خودروهاي برقي بايد داشته باشيم و كمك كنيد كه اين آييننامه را تدوين كنيم، گفت: موضوع تردد خودروي پلاك شهرستان بايد مورد تاكيد جدي قرار بگيرد. او افزود: نكته بعدي اين است كه معافيت خودروها چهار ساله است اما بررسيها نشان داده كه خودروهاي نوشماره، دو ساله آلايندگي دارند و بايد براساس اين گارانتي معافيت خودروها مدنظر قرار گيرد. هرمزي با بيان اينكه قريب نيم قرن است كه موضوع معاينه فني در قانون پيشبيني شده است، گفت: اما در حوزه تجهيزات و... شاهد عقبماندگي جدي بوديم به گونهاي كه آخرين مركز معاينه فني تهران ۱۵ سال پيش ساخته شده بود و شاهد استهلاك دستگاهها بوديم بهگونهاي كه تستها عمدتا خطا داشت. معاون حمل و نقل شهرداري تهران ادامه داد: در يك سال و نيم اخير در اين دوره مديريت شهري ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس وارد تهران كرديم و اين در حالي است كه دوره قبلي مديريت شهري تنها ۱۳۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه شد. اوگفت: بر اساس برنامهريزيهاي صورت گرفته با قراردادهاي منعقد شده در نظر داريم تعداد اتوبوسها را 6هزار اتوبوس برسانيم و تاكنون حدود 2هزار تاكسي برقي وارد شده و ۱۸۹ دستگاه اتوبوس برقي نيز وارد كشور شده و در حال انتقال به تهران است.