عقب ماندگي ۷ هزار ميليارد توماني بودجه معاونت فني شهرداري تهران
رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران گفت: از ابتداي سال تاكنون از ۱۲ هزار ميليارد تومان بودجه مصوب معاونت فني و عمراني شهرداري تهران، تنها ۵ هزار ميليارد تومان تأمين نقدينگي شده و بايد مشخص شود كه دليل عقب ماندگي ۷ هزار ميليارد توماني چيست.
رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران گفت: از ابتداي سال تاكنون از ۱۲ هزار ميليارد تومان بودجه مصوب معاونت فني و عمراني شهرداري تهران، تنها ۵ هزار ميليارد تومان تأمين نقدينگي شده و بايد مشخص شود كه دليل عقب ماندگي ۷ هزار ميليارد توماني چيست. به گزارش ايسنا، سيد جعفر تشكري هاشمي با اشاره به بودجه سال آينده معاونت فني و عمراني، گفت: نگاه خودرو محوري در پروژههاي عمراني بايد به انسان محوري تغيير يابد. او با بيان اينكه حتما قبل از اجراي هر پروژه بايد بررسيهاي لازم در خصوص اثربخشي طرحها صورت گيرد، تصريح كرد: بعضي پروژههاي شهري بعد از تكميل مورد اقبال مردم قرار نگرفته يا مشكلات را افزايش دادهاند و حتي در برخي از مواقع منجر به افزايش بار ترافيكي نيز شده است. تشكري هاشمي درباره انتظارات كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر از معاونت درخصوص بودجه سال آينده بيان كرد: براي تدوين بودجه سال آينده اولويت را بايد مشخص كنيم و در همين راستا معاونت بايد ليست پروژههاي در دست ساخت و درصد پيشرفت آنها را مشخص كند. به گفته رييس كميسيون عمران و حمل ونقل شوراي شهر تهران، همچنين بايد بگوييد كدام پروژهها تاييده حمل و نقلي دارند و سومين موضوع نيز ارزيابي پروژههاي اجرا شده است تا به كمك اين ارزيابيها بتوان درخصوص پروژهاي مشابه تصميمگيري كرد. ضمن اينكه ارزيابيها براي جلوگيري از انجام دوباره برخي اشتباهات است و اولويتبندي پروژهها بايد با نگاه حمل و نقلي و بازگشايي گرههاي ترافيكي و ايمني باشد. او درباره تخصيص بودجه گفت: از ابتداي سال تاكنون از ۱۲ هزار ميليارد تومان بودجه مصوب تنها ۵ هزار ميليارد تومان تأمين نقدينگي شده و بايد مشخص شود دليل اين عقب ماندگي چيست و ارزيابي صورت گيرد تا اين مشكل براي سال آينده ديگر تكرار نشود همچنين بايد آخرين درصد پيشرفت پروژهها نيز مشخص شود. تشكري هاشمي با اشاره به اينكه آنچه كه مشخص است اين است كه اجراي برخي از كارها واجب نيست و برخي از كارها نيز بايد حتما انجام شوند، افزود: طبق گفته معاون فني و عمراني ۵۰۰ هزار متر مربع آسفالتريزي در مناطق انجام شده اما بيش از ۴۰۰۰ كيلومتر معبر اصلي در تهران وجود دارد كه برخي پياده رو ندارند و مردم بايد به سختي از خيابان عبور كنند.