متا ميزان تبليغات شخصي‌سازي شده را در اروپا كاهش مي‌دهد

۱۴۰۳/۰۸/۲۴ - ۰۱:۴۴:۵۷
|
کد خبر: ۳۲۵۷۱۲

متا پلتفرمز تصميم دارد گزينه‌‌اي در اختيار كاربران اينستاگرام و‌‌ فيس‌بوك در اروپا قرار دهد تا تبليغات كمتر شخصي‌سازي شده‌‌اي دريافت كنند. به گزارش مهر به نقل از رويترز، اين اقدام تلاشي در جهت برطرف كردن نگراني‌‌‌هاي روزافزون رگولاتورهاي اين منطقه است.

متا پلتفرمز تصميم دارد گزينه‌‌اي در اختيار كاربران اينستاگرام و‌‌ فيس‌بوك در اروپا قرار دهد تا تبليغات كمتر شخصي‌سازي شده‌‌اي دريافت كنند. به گزارش مهر به نقل از رويترز، اين اقدام تلاشي در جهت برطرف كردن نگراني‌‌‌هاي روزافزون رگولاتورهاي اين منطقه است. شركت كاليفرنيايي «منلو پارك» اعلام كرد تغييرات مذكور در جهت پاسخ به تقاضاي رگولاتورهاي اروپا انجام ‌‌‌مي‌شود. طي هفته‌هاي آينده كاربران اتحاديه اروپا كه از پلتفرم‌‌‌هاي اين شركت به‌طور رايگان استفاده ‌‌‌مي‌كنند، ‌‌‌مي‌توانند آگهي‌هايي كه مشاهده ‌‌‌مي‌كنند را براساس آنچه كه متا «بستر»‌مي‌خواند، انتخاب كنند. منظور از بستر، محتوايي است كه كاربر طي بازه‌هاي خاصي در پلتفرم‌‌‌هاي متا مشاهده ‌‌‌مي‌كند. اين تبليغات همچنين كاربران را براساس سن، جنسيت، موقعيت مكاني و غيره هدف ‌‌‌مي‌گيرند. در كنار اين موارد متا تصميم دارد هزينه حق عضويت در پلتفرم‌ها را بدون تبليغات تا 40درصد در اتحاديه اروپا كاهش دهد. اين اقدام درحالي اجرا خواهد شد كه رگولاتورهاي اتحاديه اروپا تلاش‌ها براي كنترل قدرت شركت‌‌‌هاي بزرگ فناوري را افزايش داده‌‌‌‌اند.